Csipkebogyótea avagy csipkeital készítése

A vadrózsa áltermése a sokak által ismert csipkebogyó, amiből finom lekvár és sok más is készíthető, de mindenekelőtt C-vitaminban gazdag tea vagy áztatott ital.    


Ahogy én készítem:

A csipkebogyó C-vitamintartalmának kímélete miatt régen úgy tudtuk, hogy nem szabad teának forrázni a csipkét. Ma már megvizsgálták, hogy egy sima forrázás nem sokat árt a C-vitaminnak, viszont kérdés, hogy mi oldódik ki egy, csak röviden forrázott teában a hatóanyagokból. Én ezért meleg vízzel leöntve, hosszabb áztatással készítem a teát, amit ezért, lehet, hogy inkább áztatott italnak kell nevezni. 

A csipkebogyók két végét szárítás előtt levágom, mert az csúnya általában, néha penészes is, és így a víz is jobban átjárja, jobban kiáznak az ízek, a színek és a hatóanyagok. Aki még ennél is jobban szeretné, kissé meg is roppanthatja a már száraz csipkét, de, mint látszik, anélkül is működik. Viszont utóbbi esetben alapos szűrés kell, sűrű hálós teaszűrővel, én akár kettőt is szoktam ilyenkor használni egymásba téve, hogy az így kijutó szőröket kiszűrjük. Áztatás egy fél nap, egy éjszaka legalább. Ebben az italban/teában még szárított japánbirs szeletek is vannak, amiből szintén C-vitamin ázott ki, és savanyít is picit még.  

Fontos még: Teának, italnak pirosan, de még kemény állapotban ajánlják szedni a csipkebogyót. Egyéb csipkepraktikák még ITT bőven. Finom még pezsgőnek erjesztve is, és ajánlom még kipróbálásra a csipkemázas sütit, csipkebogyós porcukrot, csipkeciberét és a csipkeecetet is és még sok mást is.  

hatalmas csipkebogyók a kertből, még főként keményen, teának szedve 

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések