Vargánya fűszeres olajban tartósítva - Gombakonzerválás 3.

Hetek óta hétvégi program a gombászás (soha ne legyen ennél rosszabb dolgom). Frissen megenni azonban nem mindent lehet, így a tartósítás is fontos. A szárítás, a fagyasztás, a gombasavanyúság és a sós, fűszeres gombakonzervek mellett, olajban is tettem el friss vargányát. Nem nagy dolog, csak vargánya kell hozzá és finom ízű, nemesebb olaj, ha már a gombák királynőjét tesszük el. Kell még szerintem pár gerezd fokhagyma, őrölt bors, no meg só.

vargánya olajban lesütve medvehagyma terméssel fűszerezve
(egy későbbi alkalommal készült)
vargánya olajban lesütve 
Elkészítés:

A vargányát megtisztítottam, felszeleteltem, majd bő olajban feltettem pár gerezd aprított fokhagymával sülni. Annyi olaj kell, hogy a vargányát bőven körbevegye majd az üvegekben is az olaj. Sóztam, kicsit sósabbra, mint a nagyon kellemes, hiszen felhasználáskor még kerül hozzá egyéb is és borsoztam finomra. Vagyis bors és fokhagyma egyéb fűszer is ízlés szerint mehet bele. Ezután hosszasan, kisebb hőmérsékleten sütüttem, miközben a gomba víztartalmából párolgott bőven. Nem szabad megégetni!  

Közben egy kuktában kiforraltam az üvegeket és a fémtetőket, majd lecsepegtettem róluk a vizet. A jól lesütött gombát még forrón üvegekbe tettem, majd lezárva a fémtetőkkel a kész konzerveket visszatettem a forró vizes kuktába, félig vízbe, majd lezártam a kuktát, 10 percet forraltam, majd a kuktában hűltek ki az üvegek, majd másnap az eljárást újra megismételtem. Az alapos hőkezelés oka, hogy a gomba biztosan a botolizmust okozó baktériumoktól mentes legyen, a konzervekben ugyanis ez a baktérium veszélyes mérget termel.

Alaposan lecsepegtetve az olajat a gombáról szendvicsekre, szendvicskrémekbe, esetleg tésztaszószba fogom ezt leginkább használni. Ha több az olaj a gombán, az külön fűszerolajként is felhasználható. Hűtőben tartom, és felbontva rövid időn belül fel kell használni az egészet.


Érdekes lehet még:
kucsmagomba sós-fűszeres lében eltéve

Megjegyzések

  1. Jó ötlet, így eltenni a gombát.Mindig csak a szárítás és a fagyasztás jut eszünkbe.Nekünk idén nem volt sok szerencsénk a vargányához.Kiszorulunk az ismert helyekről, mert állandóan irtják az erdőket.Sajna van ahol teljesen tarra vágják.

    VálaszTörlés
  2. Igen sajnos egyre inkább fogynak az öreg erdők. remélem azért lesz még Nálatok is vargánya!

    VálaszTörlés
  3. Nem minden évben van az idei év szuper gyerekkoromban elkerültem ezt a finomságot pedig a vargánya tényleg a gombák királynője és a császár galóca a gombák királya és a királyok gombaja egyszer megadatott kaptam 4 darabot azóta is keresem de nem akar összejönni mikor azt találtam akkor tömegesen volt gyilkos galóca is

    VálaszTörlés
  4. En is imadom a gombat most sokat tudtam venni el is rakom minden fele keppen

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések