Sötétérdestinórus kolbászos lecsó bulgurral

A legtöbb erdei gombafaj finom lecsósan is, de a feketére színeződő sötét érdestinóru még jól is mutat a piros színekkel együtt a lecsóban. 


Elkészítés: A gombák jelentős részének a tönkjét levágtam, az nem ehető, kivéve, ha nagyon fiatal és úgy fut benne a kés, mint a vajban. A kalapokat ezután megmostam, majd feldaraboltam. A lecsóhoz a vöröshagymát  félkarikákra vágtam, zsiradékon kezdtem pirítani, kevés őrölt paprikát is tettem bele, majd hozzáadtam a feldarabolt gombát. Sóztam borsoztam és egy 5 percet együtt pirítottam őket, majd ment bele a szeletekre vágott paradicsom és paprika, és pár kolbászkarika is. Ha nincs elég leve, pici vizet is szoktam hozzáadni. Fedő alatt, néha kevergetve készre pároltam. Közben leforráztam a szükséges mennyiségű bulgurt, amikor megpuhult azt is lecsóba kevertem. A bulgurt tehetjük a lecsóba is, abban is megpuhul, de akkor bővebb lével kell számolni, és azt nehezebb jól eltalálni.  

**********************************

Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

     

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések