Laskagombás tökmagos szendvicskence

Erdei gombákból és pirított magokból nagyon érdemes valami hasonló pástétomot, pirítósra-valót avagy kencét készíteni. Friss és szárított gombából is készítettem már. Most éppen nyári laskát sikerült gyűjteni, így abból készült. Korábban ITT pl. egy másik, sötét trombitagombás-vargányás. A növényi kencék is hasonlóan finomak, podagrafüves itt pl., csalános IDE kattintva, és csak magosak is készíthetők pl. dió-szendvicskrém ITT


Elkészítése

Hozzávalók:

130-150 g nyári laskagomba

120 g tökmag + nekem most kevesebb dió 

150 g vöröshagyma 

2 gerezd fokhagyma

kb. 3 ek olívaolaj a sütéshez + 3-5 ek aromás olívaolaj hidegen hozzáadva

só, tört fekete bors, majoránna, kakukkfű, 1- másfél kanál balzsamecet

A gombát tisztítás, mosás után cikkekre téptem, a hagymát, fokhagymát apró kockákra vágtam, majd a gombát a hagymákkal, a száraz fűszerekkel az olajon puhára pirítottam, elpárolva minden levét, ha a gomba kiengedné. Ha idősebb, keményebb a gomba, akkor lefedve kis + vízben érdemes még fedő alatt párolni is. A magokat közben illatosra pirítottam, és mikor a gomba már valamennyire kihűlt, a magokkal, az olívaolajjal, kis balzsamecettel, botmixerrel durvára daráltam. Kóstolva fűszereztem még, majd behűtés után mehet a pirítósra. Hűtőben tartva pár napig eláll. Több hasonló is van már itt a blogon, az arányok, fűszerek szerintem nincsenek kőbe vésve, mindig kicsit más is lehet. Érdemes vele kísérletezni. 

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések