Nyári laskagomba fűszeres vajon sütve

 A laskagombák közül a nyári laska nevéhez mérten, nyáron vagy kora ősszel terem korhadó fatörzseken. Ugyanúgy készthető el, mint a késői laskagomba. Több lehetőség erre pl. IDE  kattintva böngészhető.


Elkészítés: A laskagombát megmostam, lehet rajta fatörmelék is, azt lemosom, lekapargatom. A keményebbnek érezhető tönköket levágtam, majd a gombát cikkekre szedtem, a nagyobbakat kisebbre vágtam, végül, fokhagymával, sóval, tört fekete borssal, vajon pirítottam, majd lefedve pároltam. Frissen vágott petrezselyem sem rontja el. Ha keményebb, akkor esetleg kis vizet hozzáadva hosszabban is lehet párolni. Végül zsírjára sütöttem. Akkor jó, ha kicsit vagy jobban is sötétebbre, karamellesre lepirul, kinek, hogy ízlik. Tálaláskor darabka teavajat dobtam a meleg gombára. Aki a szalonnás változatot kedveli, hasonlóképp készítve kockára vágott szalonna vagy sonkadarabokkal is kóstolhatja.

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések