Szegfűgombás, júdásfülés, laskás zöldségleves zamatos turbolyával

 A esők után többször is előjön egy évben. A júdásfülgombával nem egyszer, de van , amikor a késői laskával is találkozik késő ősszel. Én úgy vagyok vele, hogy szegfűgomba leves bármikor, más gombával is vegyesen. Jellegzetes, fűszeres ízt ad a levesnek, nagyon finom. Gyerekkoromban pirospaprikás-rántásos szegfűgombalevest főzött néha anyukám, főzöm úgy is, és főzöm tejfölös vagy tejszínes gyenge habarással is, vagy csak tejszínesen vagy tejfölösen liszt nélkül. Ennek a levesnek pedig még plusz ízt ad a friss zamatos turbolya. Ősszel kibújik magról, még nagyon gyengén ánizsos, így nagyon finom.


Elkészítés: 

A gyökérzöldségeket kockára vágtam, a gombákat, ha kellett kisebbre vágtam. Olajon apróra vágott fokhagymát pirítottam, egy kisebb vöröshagymát is mellé tettem, majd a sárgarépát, hogy kis színt adjon a zsiradékban kioldódó karotin. Ezután a többi gyökérzöldséget és a gombákat, majd felöntöttem a szükséges mennyiségű vízzel. Sóztam, borsoztam, és a zöldségek roppanó puhára főléséig főztem, majd tejfölösen behabartam. A zamatos turbolyát a tányárban szórtam csak rá. Ha a szegfűgomba ízét még inkább szeretném érezni, akkor a júdásfülét előfőzöm és már csak fűzve teszem hasonlóképp a gombalevesbe. A júdásfül jellegzetes erősebb aromáját nem mindenki kedveli.

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések