Déli tőkegomba-nyári laskagomba tejfölös gombapaprikás

A tejfölös gombapaprikás készítését nagyon részletezni sokak számára felesleges Magyországon. Mindenkinek van jó receptje. Itt talán a két különböző főzési idejű gomba összehozása lehet kérdés. A déli tőkegomba gyorsan megfő, míg a nyári laskagomba, még ha egészen fiatal is, több főzési időt igényel.    


Elkészítés: A gombát  megtisztítottam, megmostam, a kemény tönköket le kell vágni mindkét gombafajról. Ezután én  apróbb darabokra vágtam mindkét gombát külön-külön kezelve. Hogy szaftos legyen viszonylag sok vöröshagymát apró kockára vágtam, zsíron vagy olajon pirítom üvegesre, közben adtam még hozzá apróra vágott zöld és piros paprikát is keveset és apróra vágott gerezd fokhagymát is. Majd, ha a hagyma már üveges, lehúzva a lángról megy rá őrölt pirospaprika bőven és kevés őrölt kömény. Ezután a laskagomba és annyi víz amennyi ellepi, fél paradicsom egyben, só, kevés majoránna és pici oregánó, őrölt feketebors. A laskát szinte készre, puhára főzöm és utána rakom bele a déli tőkegombát, azt is puhára főzöm. Közben figyelem a levet, kóstolom fűszerezem, sózom, ha kell. Lé annyi kell mindig, amiben főni tud, ha elpárolog pótolni kell, de ne legyen nagyon sok sem, mert majd be kell sűríteni tejfölösen. Sűrítés zsíros tejföllel és 4/1 arányú liszttel. pl. 4 kanál tejföl 1 kanál liszt, amit hőkiegyenlítéssel keverek a gombába (a tejfölhöz adok egy kis meleg levet a gombából), majd  1-2 perc  főzés után lefedve hagyom tálalásig. Főtt rizzsel, puliszkával, kifőtt tésztával és nokedlivel is finom.

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések