Sötét érdestinóruk sötét szószban házi szélesmetélttel

A sötét érdestinóru egészen sötét, szinte fekete lesz az ételben is. A tölgyfa érdestinóru is besötétedik, talán kissé kevésbé sötétre. Ettől nem kell szerintem félni, mert egyébként teljesen jó ízű és jó állagú gomba, sőt a fekete színt érdemes kihasználni. Piros vagy más élénk színekkel kombinálni jól mutat a fekete, vagy pedig rá is lehet erősíteni a és sötét szósszal készteni, mint pl. ebben az ételben . További érdestinórus étkek a blogon IDE kattintva böngészhetők még.


Elkészítés: A gombák jelentős részének a tönkjét levágtam, az nem ehető, kivéve, ha nagyon fiatal és úgy fut benne a kés, mint a vajban. A kalapokat ezután megmostam, majd feldaraboltam. Apróra vágott fokhagyma olajban pirításával indítottam az ételt, kevés őrölt pirospaprikát is adtam az olajos hagymához, majd azzal elkeverve rádobtam a gombát, picit megsóztam, pici vizet öntöttem rá csak, mert a gomba is enged levet bőven. Fűszereztem babérlevéllel, fekete borssal, szójaszósszal, pici majoránnával is, majd 20 percet legalább pároltam (20 perces gomba!!), végül szinte zsírjára sütöttem. Csak annyi levet hagytam, amennyiből majd a szósz lesz. Kóstolás után lehet még hozzáadni szójaszószt, illetve a szójaszósz még sötétít is, csak elsózni nem szabad vele. Ezután pici vízzel elkevert keményítővel sűrítettem, szószosítottam. A keményítő azonnal sűrít, azzal főzni már nem szabad, mert akkor felhígul. 

A szélesmetélt tésztáját 180-190 gramm lisztből és 2 egész tojásból gyúrtam. Egy óra (hűtőben, zacskóban) pihentetés után sodrófával, úgy nagyjából 1-1.5 mm vastagságúra nyújtottam a tésztát, majd a sodrófára visszatekerem a tésztát még a sodrófán hosszában kettévágom. Az így kapott tésztalapok szélessége lesz a szélesmetélt hossza. Ezután a kapott tésztalapokat egyben, hosszában összehajtom (így könnyebben átéri a kés), és tetszőleges szélességű metéltekre vágom. Lobogva forró, sós vízbe téve kifőzöm, majd leszűrve kevés olajra szedem ki, abban átforgatom, picit sózom. Kész.   

**********************************

Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések