Dió-szendvicskrém

A diót leginkább édességekhez használjuk, de - különösen akkor, ha van, aki húsmentesen táplálkozik a családban - eljön a húsmentes, ám tápláló kísérletezések kora, és ez a szendvicsre való nem csak a vegáknak jön be. 



Hozzávalók, elkészítés:

10-12 evőkanálnyi durvára tört dió megpirítva
4 evőkanálnyi pirított zabpehely (én apró szeműt használtam)
15 dkg kemény, reszelhető sajt
1 gerezd fokhagyma pici olajon illatosra pirítva
1 gerezd fokhagyma nyersen, pirítás nélkül
10 dkg vaj
fűszerek: pici só, frissen őrölt bors ízlés szerint  és egy evőkanálnyi aszalt paradicsomos-olívás fűszerkeverék (vagy helyette oreganó, bazsalikom, kakukkfű, és ha van, akkor pici aszalt paradicsom), néha leheletnyi frissen reszelt citromhéj

A diót a zabpelyhet és a fokhagymát külön-külön megpirítottam (a diót szárazon, serpenyőben enyhén illatos állapotig, a zabpelyhet halvány tejeskávé színig, szintén szárazon, serpenyőben, a fokhagymát enyhén illatosra egy kanálnyi olajon), majd pirítás után hagytam kihűlni mindegyiket. A sajtot apró kockára vágtam, majd minden hozzávalót botmixerrel összedarálva, összekevertem. A krém nem teljesen pépes, és túl sokáig nem is szabad pépesíteni, mert esetleg gumisra összeállhat. Elkészülte után kissé visszahűtve fogyasztható. Nagyon finom, és ízlés szerint lehet játszani a fűszerekkel és az arányokkal is. A hozzávalókat én már nem is mérem, csak kb. Így van, hogy kicsit diósabb ízűre sikerül, és van, hogy másféle sajtot használva kissé más állagú és ízű, de mindig finom, már sokadszor készül. Folyadék és gyorsan romló összetevő nincs benne, így hűtőben sokáig eláll, de fogyasztás előtt a hűtőből kivéve, kissé felmelegedve lesz kenhető állagú. 





  

Megjegyzések

  1. Elkészítettem nagyon finom lett!

    VálaszTörlés
  2. Valdorf saláta hozzátvalóiból, majonézzel, kis balzsamecettel készítettem "pástétomot".

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések