Bodzavirágbor-krémleves

 A bodzavirág aromája a bodzavirágborban is nagyon benne van és ez egy borlevesben is bőven átjön. Ha esetleg nincs bodzavirágborunk, akkor szárított vagy friss bodzavirággal a virágok belefőzésével is fűszerezhető egy hasonló leves valami finom fehérborból készítve. 


Elkészítés:

A bodzavirágborból kb. 6dl-t  öntöttem egy lábasba, és kevés vízzel kiegészítve elkezdtem főzni. Szerintem  a vizet a bor ízeinek erőssége függvényében érdemes adagolni. Fűszereztem egy kisebb rúd egész fahéjjal, pár szegfűszeggel, egy kisebb citrom reszelt héjával, vaníliás cukorral, belecsavartam kb. egy evőkanálnyi citromlevet. Csipet só és mérsékelt édesítés, de ez ízlés kérdése. Az enyém inkább savanykás, fűszeres és nem túl édes. Forraltam, közben kóstoltam, nehogy túl fahéjas legyen és elnyomja a bodzavirágos ízt. Mikor a fűszerek íze kifőtt, a levest leszűrtem és a forró levet tojássárgájával sűrítettem. 2 tojás sárgáját kevés vízzel, pici cukorral kikeverve engedtem bele lassan, kevergetve a forró levesbe, és eddig főzetm, míg krémesen besűrűsödött. A két tojásfehérjét csipet sóval kemény habbá vertem és forró tejben habgaluskákat főztem belőle, a galuskák mindkét felét megfőzve. Ez a leves inkább hidegen finom szerintem, de ezt mindenki eldöntheti maga.  

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

                 

Megjegyzések

  1. nNagyon szeretjük a bodzavirágot. Megszárítva, porrá őrölve, cukorral elkeverve, finom szórócukrot kapunk. Pl palacsintára is szórhatjuk .Üdv, Olgi néni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Olgi néni! Köszönjük ezt a nagyszerű ötletet, kipróbálásra érdemes mindenképp.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések