Laskagombával töltött pitécskék

A laskagombák közül nyáron, kora ősszel a nyári laska, később késő ősszel és télen a kései laska gyűjthető. Korhadó tuskókon, vagy még álló, beteg fákon találhatók meg. Különösen a hideg idő beálltával, mikor más gomba kevés akad, akkor szoktunk örülni a késői laskával bőven megrakott fatörzseknek.

Elkészítés: 

Hozzávalók a tésztához: 250 g (omlóstészta-)liszt, 100 g vaj, 2 ek tejföl, 1 tojás sárgája, fél mokkáskanál só. A gyors mozdulatokkal összegyúrt tésztát 1 órára hűtőbe tettem, majd pitesütő tálkákba nyújtottam, és azt, peremet is készítve kibéleltem vele. Fél órára ismét hűtőbe tettem. Mivel ezek kicsi pitécskék voltak  nem sütöttem elő őket, de nagyobb pite esetén a tészta alját villával megszurkálva 15 percig elősütöm.  (vaksütés 180 fokon, lehet babbal lencsével töltve, de azok nélkül is működik, néha meg kell szurkálni). 

Hozzávalók a töltelékhez: Nyári laskagomba vagy késői laskagomba, esetleg más erdei gomba. A kisebb gombákat cikkekre téptem a nagyobbakat keresztbe is daraboltam, majd sós, babérleves vízben előfőztem. A főzési idő puhulásig tart, de nyári laskánál rövidebb, a késői laskánál, pláne ha a gomba öregebb is, hosszabb idő. Mennyiség szemre, ami megtölti a pitetálkáinkat, plusz ízlés szerinte lehet mellé tenni mást is.

Töltés: A pite aljába nedvszívónak apró zabpelyhet szórtam, majd megtöltöm lecsepegtetett főtt laskával és valamennyi párolt vegyes zöldséggel, ami szezonálisan éppen van (pl. blansírozott csalán, párolt komlóhajtás, apróra vágott vadhagymák vagy zöldhagyma, brokkoli, spenót, reszelt sárgarépa, cékla, mángold, karfiol) esetleg főtt tojáskockák. Fűszerezem sóval, tört fekete borssal, apróra vágott fokhagymával. Lehet rá reszelni sajtot, majd egy nagy pohár tejföl és 2 tojás keverékét kis kurkumával színezve öntöttem a pitékre, elosztva a pitetálkák között. Lila hagyma karikákkal díszítettem. Sütés addig, míg a pitécskék széle aranybarnára sül, kb. 170-180 fokon.

További laskagombás receptek IDE kattintva böngészhetők.


**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések