Zöldborsós, laskagombás, júdásfülés paprikás-egytál

A laskagombák közül nyáron, kora ősszel a nyári laska, késő ősszel és télen a kései laska gyűjthető. Korhadó tuskókon, vagy még álló, beteg fákon találhatók meg. Különösen a hideg idő beálltával, mikor más gomba kevés akad, akkor szoktunk örülni a késői laskával bőven megrakott fatörzseknek. Ha szerencsénk van, akár júdásfülgombát is tudunk szedni ugyanazon a fatörzsön. Ez az egytál pedig éppen ilyen szerencsének, egy többféle gombát is gazdagon termő fatörzsnek köszönhető. A  késő őszi-téli gombákról, laskáról, júdásfülgombáról is bővebben ITT írtam.


Elkészítés: 

A gombákat megtisztítottam, a júdásfülgombát előzetesen megfőztem (jobban bejön az erős ízei nélkül, ami az előfőzéssel mérséklődik). A laskát cikkekre tépkedtem, a főtt júdásfülgombát kisebbre vágtam  és végül is pörköltszerűen megfőztem őket a zöldorsóval együtt. Több gombapörkölt és pörkölt is van már a blogon, IDE kattintva böngészhetők. Kevés paradicsompürével, elég sok őrölt piros paprikával és kis csilivel fűszereztem bővebben, mint általában a pörkölteket. Amikor megfőtt minden, akkor a levét egészen kevés rizsliszttel sűrítettem picit. Lehet egytálétel friss kenyérrel vagy körettel ehető, talán leginkább rizzsel finom.

Laskagombás receptek még a blogon ITT, júdásfülgombások pedig IDE kattintva bőven.

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések