Téli fülőkés, júdásfülgombás tárkonyos leves, metélőfokhagymás tejföllel

Télen mi mást, mint téli fülőkét  és júdásfülgombát főzhetünk kedvenc gombalevesünkbe. Akinek sok kedvence van, válasszon egyet közülük! Most tárkonyos, tejfölös, fügeecetes, gyökérzöldséges leves készült a gombákból. A téli fülőke friss, reggeli szedés, a júdásfülgomba pedig szárított volt. Extra finomság a tetejére a metélő fokhagymás tejföl. Így együtt pláne nagyon finom.  


Elkészítés: 

A gyökérzöldségeket (sárgarépa, petrezselyemgyökér, zeller, lehet pasztinák is kevés) karikára, illetve kockára vágtam. A júdásfülét előzetesen vízbe áztattam, majd külön megfőztem, és csak levét elöntve magát a főtt gombát tettem a levesbe a főzés végén, mert szerintem erős íze elviszi a leves ízét nekem nem kellemes irányba. A téli fülőkét megmostam, nem árt neki mosás, viszont  kell, mert ragacsos kalapjaiba  egy csomó erdei szöszmösz beleragad. Kis zsiradékon, most éppen kacsazsíron apróra vágott fokhagymát  pirítottam illatosra, majd ment mellé a sárgarépa, mikor az kissé kiadta a színét, a többi gyökérzöldség is, majd a víz és a fűszerek (só, 1 babérlevél kevés  oregánó, csipet őrölt kömény, pici majoránna is és sok morzsolt tárkony, fekete bors ízlés szerint). A téli fülőkét kb. félidőben adtam hozzá. A főzés vége felé a megfőtt júdásfülgombával is még összeforraltam, közben kóstoltam, hogy a tárkony íze elegendő-e. Ha nem, akkor még lehet tárkonnyal fűszerezni. Tejfölös-(rizs)lisztes habarással fejeztem be, és fügeecettel (citrom levével is finom) picit savanyítottam még. 

A metélő fokhagymás tejfölhöz a metélő fokhagymát apróra vágtam és a tejfölbe kevertem. Picit sóztam, esetleg frissen őrölt feketebors is mehet bele. Tél vége felé a metélő fokhagymát majd le lehet cserélni a vad metélő hagymák valamelyikére, tavasszal pedig akár medvehagymára is.   

Téli fülőkések még a blogon IDE kattintva böngészhetők
Júdásfülgombások és tudnivaló a júdásfülgomb főzéséről pedig IDE kattintva találhatók.

Téli fülőke, csalán és podagrafű a kosárban 

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések