Somos babgulyás

Érik az idei som, így itt az ideje a tavalyi maradékok elfogyasztásnak. A savanyított húsos somot tavaly nyáron készítettem, abból került a szinte kész babgulyásba. Kicsit savanyít, kicsit könnyít a nehezebb babos ételen és nekünk kicsit egzotikus is. Az ötletet a csángó somos fuszulyka leves adta.  
További húsos somos receptek IDE kattintva böngészhetők.


A szárazbabot előző nap vízben beáztattam, majd felhasználás előtt az áztató levet leöntöttem, és babérlevéllel fűszerezett, enyhén sós vízben (kuktában) puhára főztem. A disznóhúst felkockáztam. Zsiradékon egy-két gerezd fokhagymát illatosra pirítottam, majd a lángról az edényt lehúzva egy jó evőkanál őrölt pirospaprikát oldattam fel a kissé lehűlt zsiradékon. Mikor a paprika kiadta szép színét, hozzáadtam a húst és egy kisebb egész vöröshagymát. A húst kicsit lepirítottam, majd sóval, borssal, őrölt köménymaggal fűszereztem és a bab főzőlevével + vízzel felöntve főztem. Amikor kb. félig megfőtt a hús, kockázott, vegyes gyökérzöldségeket adtam hozzá, és készre főztem mindent (szeretem, ha zöldségek nem vajpuhák, hanem kicsit még haraphatók, ezért teszem bele később ezeket). Ezután a főtt babot és a savanyú somot is hozzáadtam, és egy gyors rottyantás után tálalhatónak nyilvánítottam. A som kicsit savanyítja, könnyíti a tartalmas, gyomrot megterhelő levest.  
 
fermentálva, tejsavas erjesztéssel savanyított húsos som és más 
ITT bővebben 
 
savanyított / ecetes som
(ecetes, fűszeres, forró, felfőzött lével leöntött, magos kemény húsos som)

A vadnövénygyűjtés etikája, törvényei, szabályai: itt

Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések