Kenyérgombás, tejszínes, citromos leves

Kenyérgombát ritkán találok és keveset. Eddig a keserűgombák mellé tettem azt az egy-két kalapot, amit találtam és  így vagy így esetleg ebben a formában készítettem el. Most azonban több kenyérgomba is sikeredett, így magában is elkezdtem kipróbálni. Bár tejelő gomba, alig keserű, enyhe ízű és jó állagú, roppanós gomba. Kenyérgombát sütve ajánlják elkészíteni, de van, aki savanyúságnak kedveli legjobban kemény húsa miatt, és van, aki szárítja, és el sem tudja képzelni nélküle a húslevest. Van, aki kirántja és van, aki csipsz-szerűre süti. Sütve nagyon finom, ITT írtam erről, de most megfőztem. A jelzett halszaga főzéskor erősen érezhető volt, de csak a levegőben, a főzőlében ízként nem. 



Elkészítés: 6 db közepes méretű és pár apró kenyérgombát cikkekre vagy szeletekre vágtam, előfőztem. A főzőlé barna lett, de én szép, tejszínes, világos színű levest szerettem volna, ezért kivettem a léből a főtt gombákat és a levet elöntöttem. 1 közepes sárgarépát lereszeltem, kevés fokhagymával, sózva, olajon pirítottam, míg szép sárga színét is kiadta, egy pár csalán-csúcshajtást is apróra vágtam, azt is beletettem, majd vízzel felöntöttem és hozzáadtam a főtt gombát, sóztam, borsoztam, egészen pici szerecsendiót reszeltem bele pár percet főztem, majd kis tejjel egészítettem ki a megfelelő lé mennyiségig. Összeforraltam, majd a főzés legvégén  kockára vágott sárga és zöld cukkinit adtam még hozzá, és tejszínes (tejfölös is jó), pici lisztes habarással krémesre sűrítettem. Citromlével picit savanyítottam és nagyon kevés reszelt citromhéjjal még fűszereztem. Tálaláskor frissen vágott kaporral és pár apró paradicsomkockával szórtam meg.  


**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések