Porcsinos, cukkini-rebarbara krémleves citromosan

Mit lehet kezdeni egy fél sárga cukkinivel, aminek másik feléből EZ készült, és néhány rebarbara levélnyéllel, ami egy ideje már fonnyad a kamrában, valamint egy kevés kis porcsinnal, amit egy erdőszéli területen találtam, ahol egyébként nemigen szokott előfordulni, és így nem is volt belőle sok. Hát lett belőle "ezeket mindbele" krémleves. Mivel szép sárgás színe lett, a reberbarától pedig picit savanykás, ezért citromos fűszerezéssel fejeztem be, és a sárga színt csipet kurkumával erősítettem picit. További porcsinosok IDE kattintva böngészhetők.


Elkészítés: A cukkinit héját levágtam, a magos belső részt kiszedtem, a húst felkockáztam, a rebarbara levélnyeleket meghámoztam és szintén kockára vágtam. A porcsin leveleket leszedtem, csak azokat használtam fel. A zöldségek zöme cukkini volt, a rebarbara és a porcsin kb. 1/5-e a cukkininek. Ennyi volt csak nekem, de ez nem jelenti azt, hogy más arányban nem lesz finom. Porcsinból azért túl sokat nem szoktam használni, mert hashajtó hatása is van. Egy fél vöröshagymát egy gerezd fokhagymát olajban pirítottam, majd hozzádobtam zöldségeket, vízzel felöntve, sózva, babérlevéllel, borssal, pici szerecsendióval, csipet kurkumával fűszerezve megfőztem, de szinte elég csak felforralni és készen van. A babérlevelet kivéve a léből botmixerrel pépesítettem, majd kevés rizslisztes, tejes-tejfölös habarással sűrítettem. Citromlével, reszelt citromhéjjal fűszereztem és végül egy szeletke teavajat is elkevertem benne. 

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

  

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések