Kenyérgombás, kenyérszalonnás, fetasajtos, színes cukkinis reggeli

Kenyérgombát ritkán találok és akkor is keveset. Eddig a keserűgombák mellé tettem azt az egy-két kalapot, amit találtam és  így vagy így esetleg ebben a formában készítettem el. Most azonban több kenyérgomba is sikeredett, így magában is elkezdtem kipróbálni. Bár tejelő gomba, alig keserű, enyhe ízű és jó állagú, roppanós gomba. Kenyérgombát sütve ajánlják elkészíteni, de van, aki savanyúságnak kedveli legjobban kemény húsa miatt, és van, aki szárítja, és el sem tudja képzelni nélküle a húslevest. Van, aki kirántja és van, aki csipsz-szerűre süti. Levesben is kipróbáltam már, arról ITT írtam. Ez a zöldséges, szalonnás, fetasajtos finomság pedig reggelire készült, nagyon jó összhatása lett. 


Elkészítés: A kenyérgombát vékony szeletekre vágtam, egy szeletke kenyérszalonnát kockára vágva serpenyőben picit sütöttem, majd a szalonnakockákat kivéve betettem a gombát a kiolvadt szalonnazsírba és a serpenyőt lefedve (gondoltam, a kemény gomba úgy jobban puhul) sózva, szeletke fokhagymával megsütöttem. Gyorsan elkészült, sok vizet vesztett, gyorsan sötétre sült, de nem égett meg, még ha úgy is tűnik. De nem muszáj ennyire sötétre sütni. Míg sült a gomba egy másik serpenyőben egy fél sárgarépát egy-két szelet sárga és zöld cukkinit a sárgarépával kezdve kis zsiradékon átpirítottam, de csak annyira, hogy még roppanósak maradjanak a zöldségek. Ezután a zöldségekre rátettem a gombát, a sült kenyérszalonnát, és a sós fetasajt morzsákat és air fryer-ben egészen picit összemelegítettem, majd citromos borskeverékkel megszórva tálaltam.

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések