Keserűgomba róka- és galambgombával, szalonnával, sajttal, fokhagymával sütve

A keserűgomba juhtúróval, szalonnával sütve az erdélyi havasok pásztorétele volt régen. Ezt a gombát keserű és csípős íze miatt kevesebben gyűjtik. Az erdélyi recept szerint alaposan megtisztítva, vízzel leöblítve, füstölt szalonnakockákkal, apróra vágott petrezselyemmel és juhtúróval töltve, fokhagymásan sütik. Készítik még darabolva, lisztbe forgatva is olajban/zsírban sütve, pl. Külsőrekecsinben. Itt bővebben a csángó receptről. Itt pedig keserűgomba ehető liptói túróval töltve, és ha nem lenne még elég, utána (itt) lehet fokhagymásan sütve is kóstolni.


Én majdnem a juhtúrós-szalonnás, hagyományos elkészítést választottam, de nem juhtúróval sütöttem, hanem füstölt sajttal, mert az volt éppen, juhtúró meg nem éppen. Más gombákat, sárga róka és galambgombát is tettem mellé, biztos, ami biztos. A megtisztított gombakalapokat megtöltöttem apróra kockázott kolozsvári szalonnával, apróra vágott fokhagymával, és egy 5 perc sütőben elősütés után füstölt sajt kockákkal is. Végül megszórtam a felénk vadon termő, istenien citromos ízű kakukkfűvel, és pár percig még sütöttem. A sült szalonnás gombákat paradicsomos rukkola salátával tálaltam. Eredmény: A két kesernyés, a rukkola és a keserűgomba szerintem pont passzoltak. Nem mondom, hogy nem volt keserű, de ehetően keserű csak a keserűgomba. És arra gondolva, hogy a zsíros ételhez még emésztés-serkentő is a keserű íz, el is fogyott. Persze a rókáról és a galambról sem megfeledkezve, azok is nagyon finomak, így tehát, ha legközelebb csak rókagombát találok, nem fogok szomorkodni, és hiányolni a keserűgombát. Próbáljátok ki!    


.
A saját gyűjtésű gombákat lássa szakellenőr!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések