Levesben főtt marhahús, tormaszósszal, zöldségfánkkal

A torma az alföldi területeken sokfelé él természetesen is vadon, régen sokfelé gyűjtötték is. Kivadulva néhol máshol is található gyepekben a településke környékén. A tejfölös torma, a tejszínes torma, a tormaszósz és az ecetes torma jól ismert régi, hazai ételek, melyek tormagyökérből készülnek, de ezen felül fő fűszerként vagy kiegészítő fűszerként is sok egyéb finomságban használhatjuk. Tormás ételek az Erdőkóstoló blogon IDE kattintva találhatók, zöldséges, húsos és gombás ételek egyaránt. Ez most egy egyszerű, de nagyon finom, nekem gyerekkort idéző összeállítás tormaszósszal. Zöld díszítés a tányéron hagymaszagú kányazsombor tőlevele, ami idén nem még virágzott és fiatal levelek nyáron is finomak. 


Elkészítés:

A marhabordát kuktában sok gyökérzöldséggel, babérlevéllel, sóval, egész borssal, pici szerecsendióval a levesben omlósra főztem. 

A tormagyökér-darabot lereszeltem (kb. 1/4 gyökér, de hogy mennyi kell változó, az időben is változó erőssége miatt). Egy gerezd fokhagymát 3 kanál olajon pirítottam, majd hozzáadtam a reszelt tormát, tejjel felöntöttem, sóztam borsoztam, felforraltam, közben kóstoltam a csípősségét (ha kevés, akkor tormát, ha túl sok, akkor tejet adok hozzá) és kevergetés mellett pár percet főztem. Mivel túl rostos volt a torma, ezért átszűrtem, picit édesítettem, majd a tormás ízű tejet tejfölös-lisztes habarással krémesre sűrítettem. Legvégül egy kis darabka teavajat is belekevertem, és kóstolva beállítottam a végleges ízeket. 

A levesben főtt gyökérzöldségek egy részét (3 db nagy répa, 2 gyökér) két szem főtt krumplival együtt pépesre törtem egy villával, összekevertem 1 egész tojással, kb. 5 dkg reszelt trappista sajttal és annyi liszttel, amennyiből lágy, de már összeálló formázható fánkocskákat tudtam készíteni. Fűszereztem őrölt borssal, majoránnával, csipet szerecsendióval, zúzott fokhagymával, majd serpenyőben, forró olajban mindkét felüket megsütöttem.      


    **********************************

Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések