Keserűgomba serpenyőben sütve

 A fehértejű keserűgombát csak keserűgombának nevezve ismerjük legtöbben. Megosztó gomba, van aki imádja, van aki egyáltalán nem kedveli. Az elkészítéséhez az étkezési javaslat, hogy csak sütve fogyasztható. Pikáns, picit csípős és kesernyés ízei is hozzátartoznak a gasztronómiai értékéhez. Állaga jó, kemény húsú, jól kezelhető gyűjtéskor is, szállításkor is, nem törik. Sajnos nem minden évben jelenik meg, de ha igen, akkor tömeges tud lenni. Június közepén, a nyárelő utolsó gombája. Azt szokták mondani, hogy amikor a keserűgomba jön, a vargánya megy. Így van ez normális években. Akik kedvelik, részben tepsiben sütik juhtúróval, szalonnával vagy serpenyőben zsírban, és mellé megy a szalonna, juhtúró és a hagyma. Előkészítésénél több módszer is van a csípős, keserű anyagok és ízek csökkentésére. Pl. a lemezek lekaparása, többször cserélt vízben áztatás. Van, aki szerint nem kell ilyesmi, inkább az a lényeg, hogy minél kevéssé és minél később vágjuk meg a gombát, hogy bent maradjon a nedve. Az is kipróbálható, hogy a tönköt először meghagyva, azzal felefelé sütjük és úgy "odamegy a keserűsége", és aztán vágjuk le ( bár nekem ez nem vált be :) ). A zöldülőtejű keserűgomba hasonlóképp elkészítve szintén finom, talán kevésbé is keserű, mint a fehértejű. 


Én most csak megmosva, utolsó pillanatban levágva a tönköt tettem a serpenyőbe. Nem kapargattam le a tetejéről a barna foltokat, ha voltak is, és kolozsvári szalonnával sütöttem. Tálalásnál a hagyma újhagyma, esetleg lilahagyma fontos, és mellé mehet a juhtúró is, ha van. Nekem nem volt éppen, de kaptam egy fotót, amit legalulra beteszek. Finom, picit kesernyés, picit csípős ízei lettek. További keserűgombás bejegyzések, receptek IDE kattintva. 




**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 

Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.   

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések