Kakukkfüves puliszka podagrafüves, tejfölös déli tőkegombával

A déli tőkegombát a legfinomabb gombák között is az elsők között szokás említeni. 


Elkészítés: A gomba tönkjeit levágtam, majd a gombakalapokat kisebbre összevágtam. Egy gerezd fokhagymát kis olajon megfuttattam, hozzáadtam a gombát, sóztam, borsoztam, nagyon pici víz hozzáadásával puhára pároltam, majd hozzáadtam az apróra vágott podagrafüvet (fiatal éppen kihajtott tőleveket), majd tejföllel és kevés rizsliszttel (liszttel) behabartam. A puliszkához a kukoricadarát sós, háromszoros mennyiségű vízben puhára főztem, egy nagyobb szeletke teavajjal krémesítettem. Fűszerként friss kakukkfű ágakat és kevés szárított morzsolt kakukkfüvet adtam hozzá. A kakukkfű ágakat végül kivettem. Reszelt finom keménysajt is mehet a puliszkába kevés.     

  **********************************

Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

  1. A podagra fűről nem is tudtam, hogy ehető. Rengeteg nő a kertemben, ki fogom próbálni. Üdv, Olgis.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések