Csirkemell rókagombás, juhtúrós, sóskaborbolyás szószban, házi tésztával

 A rókagomba (nekünk halvány rókagomba van) talán a legjobb gombák egyike. Jó ízű, jó állagú, szép színű. Ha van, akkor én frissen használom. Ha kevés van, akkor gyakran szószosan vagy vegyes ragusan készítem el, vagy fűszeres vajon átsütve pirítósra teszem. Most csirkemell kockákkal házi készítésű kifőtt tésztához készült, juhtúrós-tejfölös szósszal és a savanykás ízű sóskaborbolyával, hogy juhtúró sóssága mellé legyen valami más íz és persze egy szép élénk szín is. Ha nincs sóskaborbolya akkor a rókagombával a júniusban kb. együtt termő erdei vagy csattogó szamócával is lehet kombinálni. Már nem egyszer próbáltam a szamócák savanykás ízét sós, gombás ételekben, salátákban. 

  


Elkészítés: 

2 csirkemellfilét felkockáztam, egy gerezd apróra vágott fokhagymával kis olajon, sózva  alaposan átpirítottam. Közben fűszereztem, pici kurkumával, őrölt fekete borssal, leheletnyi csilipehellyel, majd pici vizet hozzáadva, lefedve párolni kezdtem. Megmostam és összevágtam kb. 8 db elég nagy rókagombát, és a csirkemellhez adtam. Mikor a hús és a gomba is puhára párolódott, kb. másfél dl tejjel, egy 10 dk-os juhtúróval elkevert kis doboz tejföllel, egy szelet teavajjal, 1 ek. liszttel habartam, szószosítottam. Hozzáadtam két evőkanálnyi szárított sóskaborbolyát is (lecserélhető erdei szamócával), és frissen reszelt citromhéjjel fűszereztem még. Frissen tört bors mehet még rá a végén. Táláskor frissen vágott fiatal hagymaszagú kányazsombor levelek és sókaborbolya színesített. 

A tésztát 180-190 gramm lisztből és 2 egész tojásból gyúrtam, egy óra pihentetés után sodrófával, úgy nagyjából 1 mm vastagságúra nyújtottam a tésztát, majd sodrófára tekerve ketté vágtam. Az így kapott tésztacsíkokat együtt, hosszában háromba hajtottam és 3-4 mm szélességű metélteket vágtam belőle.(A családnak ebből kb. a 2/3-a kell egy alkalomra ezért, az 1/3-át általában megszárítom és elteszem.) A tésztát lobogva, forró vízben kifőztem, majd pár kanál olívaolajra kiszedve azzal összekevertem, sóztam.  

További rókagombások, sóskaborbolyások a megfelelő címkére kattintva érhetők el.   

 **********************************

Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések