Csalánpesztós szélesmetélt réti útifű buzogányokkal, kígyóhagyma sarjhagymákkal (pesto)

A réti útifű (Plantago media) fiatal levelei és bimbós virágzatai, "buzogányai" ehetők. Hasonlóképp ehetők a lándzsás útifű virágzatai is. A buzogányok enyhén gombaízűek és picit kesernyések lehetnek. A réti levelei enyhébb ízűek, kevéssé keserűek, míg a lándzsás buzogányainak gombaíze talán erősebb.  Ilyen állapotban még egészen jó állagúak, párolhatók. Csalános-diós pesztós tésztára kígyóhagyma frissen szedett sarjhagymás virágzatából lemorzsolt sarjhagymákkal együtt került.


Elkészítés: Az útifű buzogányokat és kígyóhagyma sarjhagymákat kis olajon, csipet sóval pirítottam, lefedve picit pároltam. A tésztát 180-190 gramm lisztből és 2 egész tojásból gyúrtam, egy óra pihentetés után sodrófával, úgy nagyjából 1-1.5 mm vastagságúra nyújtottam a tésztát, majd sodrófára tekerve ketté vágtam. Az így kapott tésztacsíkokat együtt, hosszában háromba hajtottam és 4-5 mm szélességű metélteket vágtam belőle. A tésztaszószt, a pesztót 60-70 dkg csalánból készítettem (más vadzöldség is mehet bele szezonálisan, pl medvehagymazamatos turbolyapodagrafű). A csalánt előzetesen blansíroztam, apróra vágtam és kevés olajon gerezd fokhagymával, majd pici vízzel felöntve, sózva, borsozva puhára pároltam, elpárolva a levét. A párolt zöldet pirított dióval (lehet más mag is), félkemény sajt darabokkal, jó ízű olívaolajjal, pici friss citromlével és reszelt citromhéjjal együtt botmixerrel durvára daráltam (! nem jó, ha teljesen pépes). A pesztó alkotórészeinek aránya: nekem kb. azonos térfogatnyi mennyiségben volt a párolt vadzöldség, a pirított mag és a sajt, valamivel több az olívaolaj. Az útifűbuzogányokat és a pesztót összekevertem a kifőtt tésztával. Lehet még a tetejére kevés parmezánsajtot reszelni. 
 
Az Erdőkóstoló adományvonal ide kattintva érhető el - ha szívesen támogatná az oldal tartalmainak készítését. Ha nem, vagy nem tudja, akkor olvasni továbbra is szabadon lehet. Jó olvasást!

 
Réti útifű bimbós "virágzatbuzogányai"és kígyóhagyma sarjhagymák pirulnak

Kígyóhagyma sarjhagymás virágzatai


**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.
 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések