2012. március 25., vasárnap

Medvehagymás jótanácsok

MEDVEHAGYMÁS "JÓTANÁCSOK":
Medvehagymaszezon van, ezért nem árt, ha vigyázunk is a medvehagymára, és a többi ehető vadnövényre, később is szükség lesz rájuk. Hiszem, hogy lehet úgy gyűjteni, hogy nem ártunk a növénynek és az életközösségeknek, erdőnek, rétnek sem.
A régi emberek gyakorlati tudásában századok tapasztalata halmozódott fel. Gondoltak a jövő évre, és az azt követő évre és gondoltak a gyerekeiknek szánt természeti javakra is. Azt az erdőt, amit utódaiknak szántak nem vágták ki, azt a rétet, amin majd még unokáik is legeltethetnek, nem törték fel. Nem rabolták le egy év alatt, a gyors haszon reményében saját és közösségi erdeiket, gyepjeiket és úgy gazdálkodtak földjeiken, hogy a talaj se merüljön ki. Ezt mára elfelejtettük.


Aki gyűjt, saját magának gyűjtsön....., semmiből nem kell sok....

A medvehagyma egy hagymából két levelet hajt, ha mindkettőt teljesen leszedjük elpusztul a hagyma is. Én a leveleket félbe tépve vagy vágva szedem, akkor még a levél alulról tovább tud nőni, mert alulról és nem csúcsból nő.

A tartósításról átmenetileg levettem az anyagot.










15 megjegyzés:

  1. Nagyon szuper összeállítás. Nekem ezen a héten érkezik meg a megrendelt medvehagymám, így aztán kiélhetem magam a sütés- főzés- tartósítás terén.

    VálaszTörlés
  2. Viki! Köszönöm! Jó "medvehagymakóstolást" Neked is, és Mindenkinek!

    VálaszTörlés
  3. De örülök, hogy ide találtam, Erdokóstoló :) Kincsre leltem, jövök még!

    VálaszTörlés
  4. Attól tartok, hogy egy 10-20 év múlva ez a tudásanyag, ami ezen a blogon található értékesebb lesz mindennél....számomra már most is az, köszönöm szépen, gratulálok, így tovább! :)

    Zsoldosmarci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsoldosmarci, igazán köszönöm. Ez a tudás megvan ám, vagy megvolt, csak fel kell idézni.

      Törlés
  5. Remélem nem probléma, hogy használom a bejegyzésed!

    http://baranyatermeszetbarat.hu/index.php/programok/hirek/871-itt-az-ideje

    VálaszTörlés
  6. http://medvehagyma.5mp.eu/web.php?a=medvehagyma&o=_NaCaDmqV8

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem ajánlom és nem támogatom az erdőből a medvehagymák kiásását. Kedves Béla bácsi magot forgalmazz inkább. Én tavaly vetettem már idén van is a kertben.

      Törlés
  7. Kedves Erdőkóstoló! Én is vetettem tavalyelőtt medvehagyma magot, de nem lett belőle semmi. Van ennek valami titka?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mikor, hogyan vetteted? Próbálkozni kell még! Én csak egy negyed marokkal kiszórtam a kert árnyékos részében ennyi, még csak fel sem ástam...

      Törlés
    2. Ha van lehetőség akkor írnék a dologhoz . ha medvehagymát akarunk szaporítani akkor , ősszel vessük el a magokat , mert kell neki egy adott fagyási pont . A magokat elszórni egy enyhén nedves talajon , félig árnyékos legyen és hagyni kell tavaszig ....ha tavasszal kibújik akkor , csak virágzás előtt vagy annak kezdési időpontjába szabad a leveleket szedni ...ha már felvirágzik akkor hagyjuk elhullatni magjait , vagy ügyesen összeszedjük őket , amikor a virág száradási részbe ér akkor levágjuk és kiszárítjuk....

      Törlés
    3. Köszönjük! Továbbítom ahol tudom!

      Törlés
  8. Kedves Erdőkóstoló, nagy bánattal szembesültem a medvehagymatartósításos cikkek eltűnésével - megkérdezhetem az okát?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...