Róka- és galambgombás, szamócás rozspirítós

A tavaszi róka- és galambgomba-szezon egybeesik az erdei és a kerti szamócák érésével. E szezonális gyümölcsök enyhén savanykás, édeskés, zamatos íze salátákhoz, sós ételekhez is finom. Nekem nagyon ízlett galamb- és rókagombás, sőt vargányás pirított raguszerű, gombás ételekben, ahol a szaftot a vaj és a gomba visszasütött leve adják. Hasonlót lehet körettel vagy bruschetta-szerűen pirítósra halmozva készíteni. Rizottóban is nagyon jól passzolt a gomba és a szamóca egymáshoz. 

A rókagomba és a galambgombák  sütve főzve is jó állagú gombák, de nagyon jellegzetes, fűszeres gombaízük nincs, így szerintem érdemes őket fűszerekkel gazdagon készíteni.


Elkészítés, hozzávalók:

- róka- és galambgombák összevágva
- néhány friss medvehagymalevél és / vagy 1-2 fokhagymagerezd
- friss petrezselyem összevágva 
- néhány szem szamóca vagy erdei szamóca
- vaj + olaj a gomba és a zöldségek pirításához (a vaj, ha olajjal keverve használjuk, nem ég meg)
- fűszerek: só, fekete bors, reszelt, friss citromhéj 

- pirított rozskenyér

A gombát vaj+olaj keverékén a levélzöldségek és a fokhagyma felével és a fűszerekkel,  kevergetve lepirítottam, kicsit le is sülhet. Mikor készre pirult, hozzáadtam a levélzöldségek és a fokhagyma másik felét is. Forrón összeforgattam ezekkel is, majd még forrón hozzáadtam az összevágott szamócát is, de azzal már nem pirítottam tovább. Legvégül kevés friss reszelt citromhéjjal ízesítettem, és kóstolás után, ha kellett még borsoztam, sóztam. Még melegen a pirított rozskenyérszeletekre halmoztam. Gyorsan elfogyott.  


hasonló ételek:


pirított vargánya-, galamb- és rókagomba pirítósra vagy körethez, 
erdei szamócával
erdei szamóca
Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal,


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések