Pirított vargányás, podagrafüves, házi szélesmetélt

Amikor a gombák királynőjének megjelenése egybeesik a podagrafű virágzásának kezdetével, akkor készíthető valami ilyesmi. Van benne pirított vargánya, pirított sonkakocka, pirított reszelt sárgarépa az édeskés íz miatt és a szép színe miatt, zöldfűszerként podagrafű levél és virág, és egészen pici csilipehely az enyhe csípősségért, s mindez házi, kézzel nyújtott, kicsit vastagabb szélesmetélten, amibe éppen ezért annyira jó beleharapni.  


Elkészítés:

A tésztához tojásonként 10 dkg liszt kell, só és alapból víz nélkül gyúrta, de, ha nem áll össze, pár csepp víz adható hozzá (nem egyformák a tojások). A tésztát rövid pihentetés után sodrófával nyújtottam úgy másfél mm vastagra, és 6-7 mm szélességű metéltet vágtam belőle.

4 közepes, illetve kisebb vargányát hosszában, jól mutató szeletekre vágtam, és apróra vágott fokhagymával, olajon, sonkakockákkal, óvatosan megforgatva a szeleteket alaposan lepirítottam mindkét oldalukat egy nagy serpenyőben. Közben a serpenyő másik felében szintén fokhagymás olajon egy fél nagyobb reszelt sárgarépát pirítottam apróra vágott, kb. 1 csészényi podagrafűvel és petrezselyemmel. Fűszereztem még sóval, borssal, csilipehellyel. A pirított gombát és a sonka felét kivettem, mikor elkészült, másik részét összeforgattam a mellette piruló sárgarépával és zöldfűszerekkel, majd egy kis szelet vajat adtam még hozzá, és ebbe forgattam a közben kifőzött tésztát.Tálaláskor a tészta tetejére szórtam a korábban kivett gombát és sonkát, valamint kevés podagrafű virágot, aminek szintén finom fűszeres íze van.  

  Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal,


Megjegyzések

  1. Kedves Andrea!
    Örömmel értesültem az új blogbejegyzéséről. Vacsorára magam szedett szegfűszeggombás rántottát ettem. Viszont az Ön vargányás receptjétől összefutott a nyál a számban. Remélem egyszer sikerül szereznem nekem is e csodálatos és ízletes gombafajból, hogy örömmel elkészíthessem receptjét, számomra egészséges változatban. Ahogy böngészgettem az oldalán, még sok-sok ínycsiklandó receptbe botlottam.
    Bízom benne, hogy ez a blog örökké fennmarad, és nem törli le mivel rengeteg segítséget és útmutatást nyújt. Hálásan köszönöm a többi olvasó nevében is.
    Sok szeretettel.: Virág

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Virág! Örömmel olvastam amit írtál. Kívánom sikerüljön vargányához jutni, bár szegfűgomba is nagyon finom. A blog pedig marad, remélem sokáig. Örülök hasznos.

      Törlés
    2. mármint örülök, ha hasznos.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések