Sárga gévagomba-brassói medvehagymás, podagrafüves, hideg, tejfölös mártogatóval

Amikor a sárga gévagomba és tavaszi  vad levélzöldségek találkoznak az egy nagyon ideális állapot. A sárga gévagombáért vannak, akik megőrülnek (magamra mutogatás), van, aki nem kedveli. Nincs gombaíze, és épp emiatt a húshoz hasonlóan használható. Brassói-szerűen elkészítve is jól megállta a helyét. 

 Elkészítés:

A burgonyát kockára vágtam, és ugyanannyi sárga gévagombát is felkockáztam. Akkor jó állagú a sárga géva, ha a kés úgy szalad a gomba húsában, mint a vajban. Ha nem így van, akkor öreg a gomba.

A burgonyát pár gerezd apróra vágott fokhagymával, megsózva, kevés, 1-2 kanálnyi mangalicazsírban, egy jó vastag aljú kerámiaserpenyőben, fedő alatt pecsenyeburgonyaszerűre pirítottam (víz nem kell alá, saját gőzében puhul és sül). Néha a fedő levétele nélkül megráztam, hogy átforduljanak a burgonyakockák a másik oldalukra, és ott is piruljanak. Addig kell pirítani, míg belül megpuhulnak, kívül viszont ropogósra sülnek, néhol jól megpirulnak a krumpli kockák. Amikor elkészült, akkor külön, ugyanígy sütöttem meg kívül ropogósra a sárga géva kockákat is. Mikor már jól rásültek az ízek, akkor visszatettem mellé a sült krumplikockákat és 1-2 gerezd  frissen reszelt fokhagymával kiegészítve, frissítettem a fokhagymás ízt és összemelegítettem az egészet. 

A mártogató hidegen készült hozzá. Nagyon szeretem, gyakran készítem,szezonális levélzöldekkel, ha nincs medvehagyma, akkor pici fokhagymával, csalánnal, egyéb zölddel: Apróra vágtam nagyjából ugyanannyi medvehagymalevelet és podagrafüvet elég apróra, majd tejföllel és majonézzel, sóval, borssal szájízünknek megfelelőre kevertem. Van, aki picit édesebbre szereti, az egy kicsit édesítheti is. Nagyon finom, és a nyers levélzöldségekkel vitaminban is gazdag ez a mártogató.

Tálaláskor megszórtam az egészet apróra vágott levélzöldségekkel.



gévagomba az Erdőkóstolóblogon

Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal,

Megjegyzések

  1. A mártogatósom "kommersz" lesz, de gévám van itthon, nekifutok ma, mert nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések