Sárga gévagombás, füstölt fetás, pirított zöldségsaláta

A sárga gévagomba élénk színei jól mutatnak egy finom, színes, pirított zöldségsalátában is.


Elkészítés:

Két kisebb tenyérnyi gévagombát csíkokra vágtam, egy jó nagy maroknyi podagrafüvet,
medvehagymalevelet, csalánt vegyesen, kevés hagymaszagú kányazsombort és kevés, inkább zöldfűszer mennyiségű kereklevelű repkényt is apróra vágtam. Mindezeket kevés mangalicazsíron, egy friss felkarikázott zöldfokhagymával, kevés házi sonkakockával, pici sóval, valamint a gévagombával együtt serpenyőben, kevergetve pirítottam úgy 20 percet (gombát ennyit kötelező). Ezután kivettem a serpenyőből, amiben külön két nagyobb szelet, kockára vágott céklát pici mangalicazsíron, egy gerezd fokhagymával, citromos borssal, szurokfűvel, pici citromos kakukkfűvel roppanósra pirítottam. Amikor készen volt, összekevertem a gévás levélzöldségekkel és a közben felvágott, füstölt fetasajt kockákkal. Tálaláskor még pár kereklevelű repkény virágot szórtam a tetejére. Kész, szép, finom.

gévagomba az Erdőkóstolóblogon

Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal,

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések