Svéd gombasaláta júdásfülgombából és szárított tinórukból


A svéd gombasaláta bármikor és több gombafajból is finom, de szárított gombákból először készítettem. Májusban, míg várjuk a friss gombákat, már kevéssé érdemes a szárított gombákat tartogatni. A frissen szedett júdásfülgombához, ezért  egy jó maroknyi vegyesen szárított vargányát és molyhos tinórut áztattam be. Ezekből készült ezúttal a svéd gombasaláta.


Elkészítés:

A megtisztított júdásfülgombát előfőztem (van egy jellegzetes íze, ami nem jön be mindenkiek de előfőzéssel ez az íz eltűnik), majd a gombát a főzőlevéből kivéve összevágtam. A szárított gombákat több órára beáztattam, a nagyobbakat ősszevágtam. Kevés olajon egy kisebb kockára vágott vöröshagymát és 1 gerezd fokhagymát pirítottam, majd hozzáadtam a gombát (a hagyma nagyjából 1/4 mennyisége volt a gombának). Sóztam, egészen pici vízzel felöntve főztem, közben borsoztam, kakukkfűvel, szurokfűvel (oregánó), citromos kakukkfűvel, bazsalikommal fűszereztem, egy citromkarikát is belefőztem (közben kóstolni kell, nehogy túl keserű legyen, és időben ki kell venni a citromot!). Mikor a gomba félig megfőtt, a hagyma is puha lett, akkor adtam hozzá a sűrített paradicsomot, majd addig sűrítettem, míg krémesen szószos lett. Végül pici citromlével és pici reszelt citromhéjjal fűszereztem. Kevés apróra vágott, friss bazsalikom és pici olívaolaj is mehet a végén még bele. Van, amikor apróra vágott savanyú vagy kovászos uborkát is teszek a svédgombába keveset. Behűtve finom. Pirítóssal tálaltam, és mivel éppen volt, medvehagyma zsenge, zöld terméskezdeményével is megszórtam.

**********************************

Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések