Mennyei vadzöldség-pesztós tördelt tészta (pesto)

Tavasszal, amikor sokféle finom és egészséges vadzöldség elérhető, akkor nagyon érdemes ezekből többfélét, vegyesen használni, pl. pesztókba. A pesztók finomak tésztaszószként, pirítósra vagy friss kenyérre is. Szinte minden vadzöldségből készíthetők. Még több pesztó IDE kattintva
Elkészítés: 180-190 g lisztből és két egész tojásból tésztát gyúrtam, kb. 2 órát hűtőben pihentettem, majd sodrófával, nyújtódeszkán kb. 1 mm vastagúra nyújtottam, és hagytam száradni addig, míg tördelhető lett. Ezután szabálytalan, úgy másfél-két cm-es laskákra tördeltem. A tésztaszószt, a pesztót egy pici kosárnyi (ld. alsó képen!) koratavaszi vadzöldségből készítettem (csalán, medvehagyma, zamatos turbolya, podagrafű). A csalánt előzetesen blansíroztam, majd a többi vadzöldséggel együtt apróra vágtam és kevés olajon pici vízzel felöntve, sózva, borsozva puhára pároltam, elpárolva a levét. A párolt zöldeket pirított tökmaggal és napraforgóval, lehet más magokkal is, pl. pirított bükkmakk, kendermag, dió esetleg fenyőmag és jó ízű olívaolajjal, pici friss citromlével és reszelt citromhéjjal, botmixerrel durvára daráltam (! nem jó, ha teljesen pépes). Ha a vadzöldségek között nincs medvehagyma, akkor 1-2 kisebb gerezd fokhagyma is kell bele. Ezután reszelt kemény sajtot (a legjobb a parmezán, de más is lehet) adtam még a pesztóhoz, és összekevertem a közben kifőzött tésztával. Tálaláskor megszórható még pirított magokkal és/vagy reszelt sajttal. A pesztó alkotórészeinek aránya: nekem kb. azonos térfogatnyi mennyiségben volt a párolt vadzöldség, a pirított mag és a sajt, valamivel több az olívaolaj.

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések