Tejfölös, tormás, füstölt fetás kucsmagombaszósz

Ha tavasz, akkor kucsmagomba, elsőként cseh kucsmagomba. Alig várjuk már a gombákban általában szegényebb tél uán, és persze jó kimenni is már a kora tavaszi, cseh kucsmagombás időszakban az egyre inkább zöldülő erdőbe. 

A cseh kucsma konyhai bemutatása IDE kattintva olvasható. Fontos, hogy 20 perc hőkezeléssel (sütés vagy főzés) ehető.  További kucmsgombás receptek ITT böngészhetők. 


Elkészítés:

A cseh kucsmagomba süvegeit használtam csak az ételhez. Alapos mosás után a süvegeket egészben a hagyva, előzetesen megfőztem a gombát. A főzőlevét elöntöttem, mert barnára színezte volna a szószt, és én világos szószt szerettem volna. Vöröshagymát kockára vágva, kevés, apróra vágott medvehagyma levéllel olaj+vaj keverékén pirítottam, reszelt sárgarépát adtam még hozzá, azzal is pirítottam, majd hozzáadtam a főtt gombát és némi vizet. Amikor minden megpárolódott, kevés tejjel feöntöttem és tejfölös-lisztes habarással sűrítettem (lehet tejszínes sűrítés is). Fűszerek: só, tört fekete bors, pici bazsalikom, friss reszelt tormagyökér a csípős íz miatt, ízlés szerint icipici édesítés és a legvégén egészen kevés friss citromhéj is mehet bele, majd a füstölt fetasajt vagy sima fetasajt (vagy krémfehérsajt) kockák. Kifőtt tésztára és rizshez is jól passzol.    


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések