Medvehagymás sült sertésmáj

Miért ne lehetne a fokhagymás máj medvehagymás is!  Medvahagyma és medvehagymás bőven ITT is.


Elkészítés: A májat feldaraboltam, majd tejbe áztattam éjszakára, hogy puhább maradjon majd sütés közben. Másnap leszűrtem róla a tejet, lecsepegtettem és kis lisztbe forgattam, majd kevés zsírban, só nélkül, serpenyőben nagy lángon kezdtem sütni. Kis fokhagyma és feketebors került csak rá. 2-3 perc után megfordítottam a darabokat. Közben egy nagyobb darabot elvágtam és megnéztem a közepét, átsült-e. Sütöttem még, míg karamellizálódott kicsit, de túl sokáig nem szabad, mert bekeményedik. A legvégén apróra vágott fokhagymával és medvehagymalevéllel is megszórtam bőven és ekkor sóztam meg. Ezekkel már nem sütöttem, csak átforgattam a forró zsírban. Készen van, frissen kell tálalni. Friss, ropogós kenyérrel vagy vajas krumplipürével és savanyított céklával nagyon finom. Tavasz végén medvehagymalevél helyett medvehagyma még zöld, és egy kés lapjával kissé megroppantott termésével megszórva is hasonlóképp nagyon finom.         

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések