Sóskaborbolyás, magos sajtrúd (sajttekercs)

A friss és az aszalt sóskaborbolya is sokféle ételt színesíthet, savanykás ízével édes és sós ételekben is egy kellemes plusz ízt jelenthet. A sajttekercsben nem csak jól mutat, de a magokkal együtt savanykás ízével finom is.
Elkészítés: Kb. egy-egy félmarék diót és a tökmagot illatosra pirítottam. Miközben hűltek a magok, kb. 30 dkg trappista sajtot durvára reszeltem és egy sütőpapír közepén, téglalap alakúan, vastagon szétterítettem. Közepébe egy sávban egy maréknyi aszalt sóskaborbolyát szórtam, majd ráterítettem a pirított magokat, picit megsóztam, majd reszeltem a magokra még kevés sajtot, és a sütőpapír segítségével rúd formában feltekertem. Egy tepsibe tettem, és pár percre betettem a sütőbe (ahol éppen valami más sült). Csak annyi ideig hagytam a sütőben, míg kézzel érezhető volt, hogy sajt puhára olvadt. Ekkor kivettem, betekertem még frissentartó fóliával és szép rúd alakúra formázva hűtőbe tettem. Mikor a sajt felvette kemény állagát, szeleteltem. Majonézes vagy más salátával finom. Érdemes mellé még más töltelékkel is készíteni hasonló sajttekercset. Több sajttal, vastagabb sajtszéllel is készíthető a tekercs.


**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések