Gévagombafasírt sóskaborbolyás bulgúrkörettel

Gévagombás étel decemberben pl. konzervből készülhet. Ha csak tehetem, sós lében mindképp konzerválok gévagombát, erről itt írtam.
A gombafasírt elkészítése: Egy kisebb üvegnyi gévagomba konzervről leöntöttem a levet, és lecsepegettem a gombát. A friss gombát előzetes megfőzöm. Közben egy kisebb vöröshagymát kockára vágtam, egy közepes sárgarépát késes darálóban morzsásra daráltam, majd hagymát és sárgarépát + egy gerezd fokhagymát kevés olajon pirítottam, míg a hagyma és a répa is picit elkezdett karamellizálódni. Majd a gévagombát is morzsásra daráltam és hozzákevertem a hagymás répához, hozzáadtam még 2 tojást és annyi apró szemű zabpelyhet, amivel formázható lett a massza. Sóztam, fűszereztem őrölt fekete borssal és majoránnával bőven. Majd a kézzel formázott fasírtokat panírozva (liszt - tojás - zsemlemorzsa hármas) bő olajban kisütöttem. Azért választottam a panírozást, mert így kívül roppanósabb kérget kaptak a fasírtok, de természetesen lehet anélkül is sütni, csak zsemlemorzsába vagy zabpehelybe forgatva. Ha utóbbi módon készítem, akkor nem bő olajban sütöm, hanem laposabbra formázva, tócsniszerűen egészen pici zsiradékban.
A köret elkészítése: Egy kisebb vöröshagymát, 1 közepes sárgarépát, 1-2 paradicsomot és paprikát kockára vágtam. A hagymát serpenyőben kis olajon üvegesre pirítottam, majd lehúzva a tűzhelyről, kiskanálnyi pirosparikát, késhegynyi őrölt köményt adtam a hagymához, majd a sárgarépát és pici vizet. Fedő alatt al dente-re pároltam a répát (jó, ha marad kis leve), majd a forró répához kevertem az összevágott paradicsomot és a paprikát, az előzetesen leforrázott, megpuhult bulgurt és a főtt csicseriborsót, az aszalt sóskaborbolyát és az apró, (korinthoszi) mazsolát. Mindent még forrón összeforgattam, de már nem pároltam. Ha jól sikerült, akkor a répa fűszeres párolóleve és a paradicsom savas leve adja a köret "öntetét", de ha nem elég, akkor lehet még fűszerezni: olívaolaj + kis citromlé, só, bors, esetleg fokhagyma. Tartárt tejfölből, majonézből, pici mustárral, sóval, frissen tört borssal, pici cukorral kevertem.

További gévagombás receptek itt


**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések