Galagonyasajt

Birsalmasajthoz hasonlóan - akár birsalmával vegyesen is - lehet galagonya gyümölcssajtot készíteni. A hazai galagonyák közül az egyibés galagonya és a cseregalagonya termése is alkalmas erre. Arra kell figyelni, hogy csak egyik fajt szedjük egy alkalommal, mert a különböző méretű magok megnehezíthetik a passzírozást. A cseregalagonya magja ugyanis több részre szétesik, kisebb lesz.
Elkészítés: A galagonyatermést megszedtem, megmostam, kevés vízben átpároltam, majd leszűrtem. A párolt galagonyatermést kézzel szétnyomkodtam, majd átpasszíroztam. A passzírozás könnyítése érdekében a főzőléből lehet visszaadagolni kicsit. A gyümölcshúst lemértem, és egy kg-hoz kb. 70 dkg cukrot és 1 citrom levét számoltam, majd feltettem főni. Lehet ízesíteni citromhéjjal vagy más fűszerrel is ízlés szerint. Addig sűrítettem folyamatos keverés mellett, míg láthatóan már nagyon kevéssé folyt, a kanál nyoma látható volt benne. Mikor elég sűrűre főtt, hagytam kicsit hűlni, majd frissentertó fóliával bélelt tepsikbe terítettem és szellős helyre tettem száradni. Egy két nap után csíkokra vágtam, illetve formákat szúrtam belőle, majd megfordítva (ami eddig alul volt, az lett felül) tovább száradtak. A galagonya-gyümölcshús szemcsésebb, mint a birsalmáé, kevés pektint tartalmaz, porhanyósabb gyümölcssajt lett belőle.
Ha valaki kevesebb cukorral szeretné, akkor lekvárt, esetleg másik lekvárt vagy gyümölcsbőrt is készíthet belőle. További galagonyások itt

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések