Lekvár és lekváros vadcseresznyéből

Az apró gyümölcsű, néha picit kesernyés vadcseresznye szinte feketére érik. Nem kukakacos, legalábbis én még nem találkoztam benne ilyesmi lakóval. A fákról szemezgetni üdítően jól esik a nyári melegben. Elhúzódó érésú faj, vannak fák, amik nyár elején, vannak, amik nyár végén érnek. Idén jó termés volt, így nem csak frissen fogyott, hanem lekvár is főtt belőle, nagyon finom lekvár. Nem most készült, viszont most már ki van próbálva, megkóstoltuk, és csak az arra nagyon érdemesek ehetik, annyira finom.
Elkészítés: A vadcseresznyét megmostam, kimagoztam. Nem sok leve lett, ezért pici vízzel feltettem főni. Reszelt citromhéjjal fűszereztem, citromlevet is adtam hozzá, pici sót is, majd mikor forrni kezdett, cukrot is kis adagokan, közben kóstolva. Amikor elegendően édesnek találtam, akkor sűrítettem, majd csírátlanított üvegekbe tötve száraz dunsztba tettem. Nagyon finom, szinte fekete, sűrű lekvár lett. Sajnos az apró magok eléggé ragszkodnak a gyümölcshúshoz, így minden igyekezet ellenére magok is maradtak a lekvárban. Nem sok, de emiatt óvatosan kell enni. A fenti képen banánpalacsintával ettük, az alábbi képen pedig faeperrel vegyesen készült és finn zabkásával ettük.
**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések