Nagyanyáink ehető vadnövényei játék összegzés 3. Komlóleves, baraboly, partilapu

Gerditől is több növény fogyasztásról kaptam nagymamás ötleteket. Ezt írja: "A martilapu (nálunk partilapu) jutott eszembe, amit megtöltöttek, mint  a káposztát, vagy rakva készült, ennek padludka volt a neve. Rizses hús került bele, meg jó sok tejföl a tetejére. Anyukámtól tudom, hogy ették a baraboly gyökerét, meg a kakukksalátát (azt hiszem ez a salátaboglárka) készítették el úgy, mint a fejes salátát. Somot is szedtünk, befőtt készült belőle, ami emlékeim szerint hasmenés gyógyszere volt."
A martilapu levél használata hagyományos volt, főképp Erdélyben, a baraboly gyökerének fogyasztása szintén. Ezekre a növényekre egyszer még én is sort kerítek majd itt a blogon. Még nem kóstoltam egyiket sem, de itt lesz az ideje.

Gerdi készített már több vadnövényes ételt is blogján. A komlóleves, pl. családi recept alapján készül, amit gyerekkorában nagyos szeretett. Én ki fogom próbálni tavasszal, amikor friss komlóhajtásokat lehet gyűjteni.





Megjegyzések

  1. Martilapu levest mi is szoktunk készíteni a még apró, zsenge levelekből. Komlót mi paszulylevessel szoktuk készíteni, komlóspaszuly levest, isteni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsian várjuk (biztosan nem csak én) majd tavasszal, hogyan készíted!

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések