Erdei szedres, szőlős, túrós kalácstorta

A napokban beleszerettem egy gyönyörűséges tortába Kriszta konyhájában
El is készítettem némileg módosítva. Nekem ugye erdei szedret "kellett" használnom, de keveset találtam a nagy szárazság miatt, és a töltelék összetevőin is kicsit változtattam. 


Minden hideg hozzávalót pár órával a felhasználás előtt kivettem a hűtőből.

Tészta: 
15 dkg rétesliszt + 15 dkg finomliszt
5 dkg vaj
csipet só
2,5 dkg friss élesztő, 1,5 dl langyos tejben, 1 evőkanál cukorral felfuttatva
3 tojás sárgája
A fentieket összegyúrva, kicsi dagasztás után, kb. háromnegyed órát kelt a tészta, majd kerek, kapcsos tortaformába nyújtottam, akkorára, hogy az oldalára is jusson tészta

Töltelék (tulajdonképpen egy túrófelfújt)
50 dkg túró
5 dkg puha vaj
1 pohár tejföl
3 tojás sárgája
1 citrom leve és héja (bio)
2 csapott ek búzadara
késhegynyi sütőpor
2 ek méz
2 cs. vaníliás cukor
1 cs. Gála hidegen keverhető vanília pudingpor  
6 tojás felvert habja (így a tésztába tett tojás fehérjét is felhasználtam)
kb. két nagy maroknyi szeder, de ennél több kellett volna

A felsorolás sorrendjében alaposan kidolgozva összekevertem az alapanyagokat, a végén a tojáshabot óvatosan belekeverve. Felét a kelt tésztával bélelt tortaformába öntöttem, megszórtam szederrel, majd a másik fél adag tölteléket is beleöntöttem. Annak a tetejére is szedret szórtam. Előmelegített sütőben, 1 órát közepes lángon sült. Másnapra áll össze a töltelék annyira, hogy szeletelhető legyen.

Sajnos későn jutott eszembe, hogy szőlő is mehetett volna a töltelékbe, így csak a tetejére került. Legközelebb több gyümölcsöt teszek a töltelékbe, s lesz legközelebb, mert nagyon finom lett. Talán akkor 20-25 dkg lisztből is elég lesz a kelt tészta alap, mert nekem kicsit vastag lett a tésztája.    




Díszítés előtt

Megjegyzések

  1. Andrea gyönyörű a tortád!:)))
    Öröm látni.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó lett! A csokis mellett a túrós-gyümölcsös a másik kedvencem, most be tudnék termelni egy szeletet:)

    VálaszTörlés
  3. Csodaszép, látom a sütés terén is otthon vagy:) Ezt én is ki fogom próbálni, ha túl leszek a vizsgákon:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, szeretek sütni, de túl sokat kísérletezgetek, így nem mindig látványos, és persze nem mindig erdőkóstolás, ezért nincsenek itt a blogon.

      Törlés
  4. Nagyon szép lett! Már egy ideje szívesen olvasgatok Nálad, most látom még sokoldalúbb vagy! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Teller-cake! Köszönöm! Tőled ez különösen jól esik..., én is szoktam Nálad nézelődni.

      Törlés
  5. Ó,hát Nagyon Köszönöm a megemlítést!!!Örülök,hogy tetszik a torta!ÉS Nagyon Nagy Gratula a 2.helyhez!!!:)

    VálaszTörlés
  6. Kriszta, köszönöm! Nekem nagyon tetszenek, amiket készítesz, nem csak a szedres torta!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések