Szurokfüves, vad kakukkfüves, porcsinos, sonkás, sajtos tekercsek



A nagy melegben sem romlandó, tartalmas, jól csomagolható útravalót szerettem volna készíteni az iskolai előtti utolsó napok csavargásaihoz. Vad növény is került bele, ezért itt a helye. Alapjában kelt tészta, amibe szurokfüves, kakukkfüves fűszerezéssel, részben paradicsomkockákkal, részben tejfölös szósszal, sok reszelt sajttal, sok füstölt sonkakockát (igazi parasztsonka, nem felvágott) tettem, némi kis porcsinlevéllel kiegészítve. A fűszereket, a vad kakukkfüvet és a szurokfüvet még nyár elején gyűjtöttem, ebben az elképesztő szárazságban már szinte nyomuk sincs. A porcsint sokáig nem találtam a környékünkön, most már találom, de sajnos főképp olyan helyen (utak szélén) ahol nem szívesen szedem le. A felhasználtat egy falubeli kertből kértem, furcsán is néztek rám. Egyelőre keveset tettem a tekercsekbe belőle, mert családom esetében még kísérleti, bevezető fázisban van a porcsin felhasználása.


Tészta
1/2 kg liszt
1/4 l tej
2,5 dkg élesztő
1,5 evőkanál cukor
2 kanál olaj
só kb. fél teás kanál

A szokásos módon langyos cukros tejben felfuttatott élesztővel kidagasztottam a tésztát. Én kézzel szoktam, ezért, ha még úgy érzem liszt vagy folyadék kell, akkor kiegészítem. De ez az összetétel jó szokott lenni. A tésztát fél óra kelés után, két cipóra osztva, jól átgyúrtam, majd nagyjából fél cm vastagra, téglalap alakúra nyújtottam. Az egyiket paradicsomos sonkás-sajtos töltelékkel, a másikat tejfölös sonkás-sajtos töltelékkel megkentem, megszórtam.  Majd kb. másfél cm-es vastagságban szeletelve, tepsibe rendeztem őket. Tetejüket még megszórtam kevés reszelt sajttal. Tojással nem kell lekenni. Én egy ideje azt már lespórolom, mert anélkül is finom. Az alábbiakon kívül még sokféle töltelékkel el lehet készíteni, s már készítettem is, mindig elfogy. Tésztája is tehető egészségesebbé, ha teljes kiőrlésű lisztet használunk, s cukor helyett mézet..    

Paradicsomos töltelék:
- 3 normál méretű, keményebb paradicsom hámozva, kockára vágva, 1 kanál liszttel összekeverve, hogy majd a leveket felszívja, és krémesebb legyen a töltelék. Ebbe tettem a fűszereket: 1 kk. morzsolt szurokfű, fél kk. morzsolt kakukkfű, só, bors. Egy kicsit állni hagytam. 
- 10 dkg kemény sajt reszelve
- 2-3 db kockasajt kis kockákra csipkedve (ez sütés közben is egyben marad, jó ráharapni)
- sonkakocka jó bőven, ezt nem mértem de egy rendesebb szelet ráment
- kb. 20 porcsin levél összevágva (kicsit sós-savanykás, úgy gondoltam ebbe jól illik) 

Tejfölös töltelék:
- 1 pohár tejföl 1 kanál liszttel, 1 gerezd reszelt fokhagymával, fél kk. szurokfűvel és negyed kk. kakukkfűvel, só, borssal elkeverve
- 10 dkg reszelt, kemény sajt
- sonkakocka szintén jó bőven 
sütés előtt:
sütés után:

A felhasznált vadon termő növények:

szurokfű, vad oregeánó

vad kakukkfű

kövér porcsin

Megjegyzések

  1. Isteni:) Ilyen porcsin nálunk is rengeteg van a kapu előtt, de elég poros:) A jómultkor láttam nálad, hogy ehető:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha tisztább helyen találsz, kóstold meg nagyon finom! Több porcsint is lehet a tekercsbe tenni.

      Törlés
  2. A joghurthab előtt a sonka nélküliből én is kóstolnék:) Eltudom képzelni, milyen illatos a finom "vadnövényektől".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vadnövények nélkül is finom lenne, pl. kerti kakukkfűvel....na jó sonka nélkül is.

      Törlés
  3. Örülök, hogy sikerült porcsint szerezned:) Úgy látom, bejött neked is. Klasszak a fűszeres csigák:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, finom, de a család még bizonytalan porcsin ügyben.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések