Vargányával gyúrt házi metélt, avagy vargányás tészta

 A vargánya illetve a vargányák mert több fajuk is van, a legismertebb vadon termő gombák. Frissen és szárítva is jól használhatók. Szárítva fűszergombaként is bizonyítottak. Frissen is változatosan használhatók finomak. Ez a tészta szárított őrölt vargányával készült. 

Elkészítés: 90-100 g lisztet 1 nagyobb tojással és 12-13 g finomra őrölt szárított vargányával kevertem össze. A gombaörleményt a tojásba szórtam, és ott alaposan elkevertem, majd ezután ment hozzá a liszt. A liszt tojásméret függő is, és lehet picit lágyabbra vagy egészen keményre is gyúrni, ki, hogy szereti. Ha szükséges, egy kanálnyi olívaolaj és/vagy egy-két kanálnyi hideg víz is segítheti az összegyúrást. A hozzávalókat tehát alaposan összegyúrtam, majd egy zacskóban fél órára a hűtőbe tettem. A tészta a hűtőben lágyabb lesz, könnyebb nyújtani. Ezután én nagymamásan, gyúródeszkán, sordófával nyújtom, úgy 1-1,5 mm vastagra, majd a tésztát több módon hajtogatva is lehet vágni. Szélesmetélt vagy hosszúmetélt és más is lehet belőle. A tésztában só nincs, de sós vízben főzöm ki. A tésztára kerülhet zöldfűszeres magos pesztó pl. vagy tejfölös vagy sajtos szósz. Bővebben a pesztókról, többféléle zöldpesztó ITT bömgészhető. 



 Erre a tésztára olajban kissé illatosra pirított, elég sok, apróra vágott fokhagyma, pirított, kissé őrölt lenmag, apróra vágott petrezselyem és reszelt sajt került olívaolajjal bőven, pici sóval, tört borssal.
   

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

  1. Az Ön bejegyzése kiemelkedő volt tisztaságában és mélységében. Köszönjük a megosztásokat!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések