Csalánzselés, vajas, sütőtökös tekercs

A csalánzselé  és a vaj kombinációja a sütin valami nagyon finom állagú és ízű eredményt adott.  A vajas  fűszeres zselét kissé felvette a tészta, kívül karamellizálódott is, a kisült tekercsek tetejére csorgatva pedig krémesre sűrűsödött, ahogy kihűlt. A csalánt nem érezni benne, csak a tudat, hogy valami hasznosat is eszünk ebben a kombinációban. Plusz még sütőtök és magok a tésztában....

Elkészítés: A tekercsek tésztája előzetesen megsütött sütőtökkel kevert kelt, enyhén édes tészta. A sütőtököt a felfuttatott élesztős, kicsit lisztes tejhez kevertem botmixerrel, majd közepesen lágy tésztát dagasztottam, annyi liszttel, amit ez a sütőtökös tejes keverék felvett, szórtam bele olajos magokat is. (kb. 500 g liszt, 250 ml tej, 2,5 dkg élesztő, 2 evőkanál cukor, 2 kanál olaj vagy zsír, fél teáskanál só, 2 szelet sült sütőtökbél, olajos magok ízlés szerint, akár bükkmakk is, ha van.) Majd letakarva meleg helyen duplájára kelt. A tésztát téglalap alakúra kinyújtva megkentem kb. fele-fele arányban kevert felolvasztott vaj és narancsos csalánzselé keverékével, mikor az már kicsit visszadermedt. Ezután feltekertem, szeleteltem, tepsiben sütöttem. A vajas keverék kifolyik és felveszi a tészta is és karamellizálódik is a süti alján. Mikor kisült, a tekercsek tetejére a megmaradt vajas zseléből csorgattam még. Puhára, de sűrűre dermedt a zselés vaj a tekercsek tetején.

A csalánzselé IGY készült, csak narancsos-gyömbéres fűszerezéssel.



**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések