Délitőkegomba-pörkölt nokedlivel

A déli tőkegomba az egyik legfinomabb gomba. Csak a kalapja ehető a tönk túl rostos. Fiatalon szép sötétbarnák a kalapok, idősebben kivilágosodik és gyakran be is repedezik. Főzve, párolva finom. Alkalmas levesnek, pörköltnek, szószos ételnek, gombás tokánynak, pástétomnak. IDE kattintva további déli tőkegombás receptek is böngészhetők.


Elkészítés:

A gombát  megtisztítottam, megmostam, a kemény tönköket levágtam. Nem voltak nagyméretű kalapok, ezért a kalapokat egyben hagytam. Hogy jó szaftos legyen viszonylag sok vöröshagymát apró kockára vágtam, és 2-3 gerezd fokhagymával zsíron pirítom üvegesre. Ha ez megvan, egy jó kanálnyi, őrölt pirospaprikát oldok fel a hagymás zsírban, míg ki nem adja szép piros színét. Aztán mehet hozzá még apróra vágott zöld és piros paprika is és egy db apróra vágott hámozott paradicsom és a gomba. Fűszerek: őrölt kömény, majoránna, pici oregánó, őrölt feketebors, babérlevél és persze só. Kis vizet adok hozzá. Készre, puhára főzöm. Közben figyelem a levet, kóstolom, fűszerezem, sózom, ha kell. Lé annyi kell mindig, amiben főni tud, ha elpárolog pótolni kell, de nem szabad sok lével indítani mert a gomba elég sok levet enged. Nokedlivel, kifőtt tésztával puliszkával, rizzsel is finom, de puha kenyérrel is szokták enni. 


**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések