Fekete színű erdei gombákkal töltött lenmagos-diós palacsinta

Nem, nem csokis palacsinták, hanem fekete gombákkal töltöttek. Ha egy gyors egyszerű ebéd kell, akkor egy sós töltelékű palacsinta salátával vagy bármi mással bármikor jöhet. A sötét trombitagomba szárítva volt a kamrapolcon, a sötét érdestinóru pedig előfőzve a fagyasztóban, ezek voltak a fekete gombák. 


Elkészítés: 

A palacsintákhoz lenmagot és diót daráltam egy késes darálóban durván darabosra, nem porszerűre és ezzel kiegészítve a lisztet kevertem a palacsintatésztát tojással és tejjel, majd egy fél óra pihentetés után kisütöttem a palacsintákat. A lenmag mennyisége ízlés kérdése, ebbe jó sok sikeredett. A dióból viszont kevesebbet, mert az olajossá teheti a palacsintákat, ha túl sok. 

A sötét érdestinóruk jelentős részének a tönkjét levágtam, az nem ehető, kivéve, ha nagyon fiatal és úgy fut benne a kés, mint a vajban. A kalapokat ezután megmostam, majd feldaraboltam. Apróra vágott fokhagyma olajban pirításával indítottam az ételt, kevés őrölt pirospaprikát is adtam az olajos hagymához, majd azzal elkeverve rádobtam a gombát és csak pici vizet adtam hozzá, mert a gomba is enged levet bőven. Fűszereztem babérlevéllel, fekete borssal, szójaszósszal, sötéttrombitagomba-porral, pici majoránnával is, majd 20 percet legalább pároltam (20 perces gomba!!), végül szinte zsírjára sütöttem. Csak annyi levet hagytam, amennyiből majd a sűrű szósz lesz. Kóstolás után lehet még hozzáadni szójaszószt, illetve a szójaszósz még sötétít is, csak elsózni nem szabad vele. Ezután pici vízzel elkevert keményítővel sűrítettem, majd félkemény sajtot reszeltem bele. A keményítő azonnal sűrít, azzal főzni már nem szabad, mert, akkor felhígul, a sajt pedig elolvadt, így kaptam ezt a csokikrémnek kinéző állagot, amivel megtöltöttem a palacsintákat. Friss salátával vagy más körettel is finom.

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések