Júdásfülgombás, medvehagymás puliszkafasírt vajas komlóspárgával, tartárral

Júdásfülgomba sok mindenbe, még maradékhasznostáshoz is előkapható, hiszen szárítva a legtöbb gombásznak van otthon, hiszen télen bőven gyűjthető és akár még a radiátor tetején csontszárazra szárítható. Izgalmas ráharapni a kis porcos gombadarabokra bármiben. Hogy ne ugorjon ki a júdásfül, illetve ne pattogjon az olajban zsírban, én előzetesen megfőzöm. Ebbe a maradék puliszkát felhasználó puliszkafasírtba is szárítottból került, előzetes főzéssel. . A köret frissen gyűjtött, párolt fűszeres olvasztott vajba forgatott komlóhajtás volt tartárral. 

Sokféle júdásfülgombás recept és júdásfülgomba-tudnivalók is ITT bőven még. A komlóhajtásról minden tudnivaló és receptek is IDE  kattintva találhatók.

Elkészítés: 

A puliszkához a kukoricadarát háromszoros mennyiségű sós, picit kakukkfüves vízben főztem meg, a főzés végén még teavajjal krémesítettem és a vaj fűszerez is, pici sajtot is lehet bele reszelni.  

A fasírthoz a puliszka maradékából használtam pár kanállal. A főtt összevágott júdásfülgombákat fokhagymás olajban picit átforgattam, pirítottam, majd a puliszkába kevertem, sóztam, borsoztam, 1 egész tojást ütöttem hozzá, és az apróra vágott medvehagymát  is belekevertem. Egy inkább lágy, de még kézzel formázható massza lett, amiből kis fasírtokat formáztam, és sütés előtt kukoricadarába  is megforgattam még, majd bő olajban mindkét oldalukat megsütöttem. Kívül ropogós, belül lágy fasírtok lettek. 

A komlóhajtást gőz felett puhára megpároltam, majd fokhagymás, picit sós felolvasztott teavajba forgattam, és kissé feltekerve tálaltam. A tartárt tejfölből, majonézből, sóval, borssal, pici édesítéssel kevertem, a főtt rizst pedig frissen összevágott medvehagyma levelekkel szórtam meg. 

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések