Paradicsomos káposzta vadon termő kakukkfüvekkel, sült oldalassal

December 1-je van, a napokban még virágoztak a zavaros időárástól megzavarodott kakukkfüvek a közeli hegyi legelőn. A citromos illatú hegyi kakukkfű és a közönséges kakukkfű él ezen a legelőn. Persze virág nélkül is, egész évben nagyszerűen lehet őket használni. Ollóval kell vágni, azt még szeretik is, megújulnak, friss hajtásokat hoznak. A vad kakukkfüvek gyógynövényként, teafűként és fűszerként is használhatók. Egy-egy ágacska a reggeli vagy az esti teába ilyenkor mennyei. Van, aki szereti rágcsálni csak úgy magában a kakukkfű leveleket, pl. túrázás közben. Kellemes ízek, pláne a citromosé. A paradicsomos káposztában is kellemes fűszer a kakukkfű, de a citromos ízű hegyi kakukkfű különleges ízt is ad neki.
Elkészítés: 1 vöröshagymát kockára vágtam, olajon üvegesre pirítottam, majd fél ek. őrölt piros papríkát kevertem a hagymához, mikor kiadta színét hozzáadtam kb. fél fej összevágott (kockára vágott) fejeskáposztát. Fűszereztem sóval, őrölt fekete borssal, pici köménymaggal, babérlevéllel, felöntöttem kevés vízzel, rádobtam pár ágacska citromos és közönséges kakukkfüvet. Lefedve pároltam, míg összesett kevergettem néha, majd mikor a káposzta úgy félig megpuhult, és már a levét is elfőtte, felöntöttem sűrű paradicsomlével és már fedő nélkül készre főztem. Közben kóstolás mellett, ha szükséges édesíthető, és a kakukkfű ágakat ki kell venni. Érdemes sűrű paradicsomlevet használni, hogy minél kevésbé kelljen lisztes/keményítős habarással még sűríteni, de természetesen lehet azt is. Az oldalast vaslábasban sütöttem pirosra, só és kevés fokhagyma a fűszere.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések