Sóskaborbolyás, többféle lencsés, színes bulgurköret vagy egytálétel

Az aszalt sóskaborbolya sokféle ételt színesíthet, és savanykás ízével édes és sós ételekben is egy kellemes plusz ízt jelenthet. Ebbe a szaftos köretbe (vagy egytálételbe) is került belőle. A köret többféle apró magból főtt, próbaként is, készülve már a szilveszterre, amikor ugye sok aprót kell főzni, hogy jövő évben ne maradjon el a bőség sem. ...na jó legalább gombából, erdei bogyókból tényleg legyen gazdagság!
Elkészítés: Egy-egy félmaroknyi lencsét, vörös lencsét, esetleg francia lencsét is és zöld színű felesborsót előző este külön-külön langyos vízbe áztattam. Egy kisebb vöröshagymát, 1 közepes sárgarépát kockára vágtam. A hagymát serpenyőben kis olajon üvegesre pirítottam, majd lehúzva a tűzhelyről, kiskanálnyi pirosparikát adtam a hagymához, majd a sárgarépát és egy félmaroknyi bulgurt. Felöntöttem kb. 4-szeres mennyiségű vízzel. Sóztam, borsoztam, kakukkfűvel, szurokfűvel fűszereztem. Fedő alatt addig pároltam, míg a répa al dente-re főtt, majd fedő alatt, elzárva a hőt hagytam, hogy a bulgur is puhára szívja magát. Közben külön-külön megfőztem a kétféle lencsét, de figyelve, hogy ne főjenek szét. Gyorsan megfőnek, szinte csak fel kell forralni a vizet, majd hagyni a forró lében őket. A zöld felesborsó kicsit lassabban fő, de azt is figyelni kell, mert széteshet. Ha minden puha, akkor mindent összekevertem, és egy nagy evőkanálnyi sűrített paradicsommal is még összeforraltam az egészet, végül beletettem a sóskaborbolyát is, és azzal is összeforgattam. Annyi leve van, amitől kicsit szaftos, ha elfőtte, akkor kell hozzá adni. Volt itthon már megsült nagydobosi sütőtök, abból is tettem bele kockákra vágva. Ha van, akkor még főtt csicseriborsót is lehet keveset hozzátenni, hiszen biztos, ami tuti, a jövő évi bőség érdekében. :)


**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések