Vargányás, gomolyasajtos, grúz hacsapuri ihletésű, színes kenyérlepény

A hacsapuri (khachapuri) a grúzok sajtokkal töltött, csónakszerűen formált kenyérlángosa, amit erdei gombával vagy vad levélzöldségekkel, zöldfűszerekkel színesítve, fűszerezve is készíthetünk.

vargányás hacsapuri sütés után

Hozzávalók a tésztához: 

50 dkg liszt, 2 dl langyos víz, fél dl tej, 1,5 dkg élesztő, mokkáskanál cukor, 2 dkg olvasztott vaj, mokkáskanál só, 1 tojás sárgája, a tojásfehérje a tészta kenéséhez lesz jó. 

Hozzávalók a feltéthez: 

15 dkg gomolyasajt, 5 dkg fetasajt, 2 evőkanál zsíros tejföl, 1 dkg puha vaj, 1 gerezd zúzott fokhagyma, só, őrölt bors ízlés szerint. 

1,5 csészényi darabolt vargánya, amit sós, fűszeres, fokhagymás vajon puhára párolunk, majd zsírjára sütjük, vagyis elpároljuk a sótól kiengedett levét. Ha szárított vargányát használunk, azt előzetesen vízbe áztatjuk. Kiválóan használható ilyen feltéthez az olajban lesütve konzervált vargánya is, azt elég előzetesen csak alaposan lecsepegtetni k az olajtól, hiszen az már nem nyers gomba. 

1 piros és 1 zöld színű paprika (aki szereti, csípős is lehet) kockára vágva

Elkészítés:

Az élesztőt a langyos, cukros tejben felfuttattam, majd hozzákevertem a tészta többi hozzávalójához és alaposan kidagasztottam. Letakarva, meleg helyen kelni hagytam úgy fél órát, miközben elkészítettem a sajtos gombás feltétet. A sajtkeverékben más finom sajtokat is használhatunk. A nálunk kapható kecskordával is finom feltét készíthető, ahogy itt.

A sajtokat kézzel darabosra morzsoltam, és hidegen összekevertem a többi hozzávalóval, fűszerekkel. 
 
A megkelt tésztát 4 cipóra osztottam és mindegyiket nagy tenyérnyi ovális formára nyújtottam, majd közepükre elosztottam a sajtos tölteléket. A tészta szélét két oldalról felhajtva csónakformában kissé rátekertem a töltelékre majd a két véget összecsippentettem. A tésztaszéleket megkentem tojásfehérjével. 200 fokos sütőben addig sütjük, míg a tészta aranybarnára sül. 

vargányás hacsapuri sütés előtt
vargányaszépség


                                           A saját gyűjtésű gombákat lássa szakellenőr!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések