Csalános, júdásfülés hajdinasaláta

A júdásfülgomba érdekes, porcos állaga különlegesség a konyhában. Különleges gomba azért is, mert télen is lehet vele találkozni, mikor más gomba szinte semmi nincs. Vannak rajongói e gombának, finom levesbe, rizottóba, hideg és pirított, meleg salátákba, pl. hajdinasalátába is.  


Elkészítése egyszerű:

A hajdinát előzetesen legalább 1 órára beáztattam, az áztató levet elöntöttem, majd a hajdinát kétszeres mennyiségű, sós, babérleveles vízben puhára főztem. A júdásfülgombát alaposan megmostam (ezt a gombát lehet bátran vízbe áztatva is mosni, nem árt neki), majd összevágtam kisebb darabokra és fokhagymával, zsiradékon (lefedve, mert ugrál) néha megkeverve, megpároltam. Mikor kihűlt, hozzákevertem a szintén kihűlt főtt hajdinához. Apróra vágott fokhagymával, sóval, borssal fűszereztem és elég sok apróra vágott levélzöldséggel kevertem össze, citromlével kevert-olívaolajjal picit meglocsoltam. A levélzöldség lehet salátalevél vagy podagrafű, pitypanglevél, medvehagyma levél, illetve más levélzöldség, akár vegyesen is. A salátába tetszés szerint más szezonális zöldségféle is mehet.  

Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal

                                           A saját gyűjtésű gombákat lássa szakellenőr!

        **********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések