2012. május 18., péntek

Akácos, citromos szamócadzsem

A szamócadzsemet szerettem volna kicsit "megvariálni" a bloghoz méltóan, vadítva. Olvastam több helyen bodzás szamócalekvárról (persze a szamócalekvár magában sem elvetendő), de gondoltam akácvirág ízzel sem lehet rossz. Én most egy nagyon gyors, "zselés" változatot készítettem, már kész akácszörp felhasználásával, hiszen abban az akácvirág íze, illata már benne van, de főképp azért így, mert sokszor fontos a gyorsaság, és nekem most nagyon az volt. Akácszörpkészítés pl. így, korábban az Erdőkóstolón


A szamócát összedaraboltam, feltettem egy lábasban annyi akácszörppel melegedni, amennyi kb. ellepte. Amikor összemelegedett zselésítőt adtam hozzá, majd a forró anyagba apróra vágott biocitrom darabokat tettem, kb. negyedét a szamócának, ezzel is átmelegítettem, de főzni sem a szamócát sem a citromot nem kell. Cukor sem kellett hozzá, mert a szörpben volt xillit. Forrón, csírátlanított üvegekbe töltöttem, lezártam, 20 percre fejtetőre állítottam, majd késznek nyilvánítottam. Finom lett, persze még érik a citrommal, és akkor kicsit édes, nagyon szamócás, akác aromájú, a citromtól pedig leheletnyit kesernyés lesz, szóval pont finom.

3 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...