Csalános rakott karfiol bulgurral


Ismét csalán (és ha van, medvehagyma). 

Csalános-medvehagymás, rakott karfiol bulgurral

Hozzávalók:

- fél, közepes karfiol rózsákra szedve, sós vízben roppanósra főzve, majd apróra vágva

- 10 dkg darált hús sóval, borssal, 1 gerezd reszelt fokhagymával fűszerezve, előzetesen serpenyőben  kis olajban lesütve.
 
- 4-6 ek bulgur.

- a szószhoz: Csalánhajtáscsús (fiatal friss hajtás vagy csak a hajtás legfelső, pár levele) 1 jó tálnyi, 2-3 gerezd  fokhagyma vagy 10-15 db medvehagymalevél apróra vágva, 3 kanál vajas olajon megpárolva, 1 kis pohár tejföl, kb. 1 dl tej, 2 tojás, só, bors ízlés szerint.  A csalánhajtásokat előzetesen blansíroztam, közben picit, 1 percet főztem is, majd a szósz hozzávalóit összekevertem (majd a sütőben sül meg)  

Kivajazott jénaiban vagy kerámiaedényben rétegeztem a fentieket következőképp:

1 réteg karfiol, 2 kanál száraz, nagyméretű bulgur, nyersen rászórva, 1 réteg szósz, 1 réteg fűszeres  sült darált hús, 2 kanál bulgur, 1 réteg karfiol, ismételve, amíg el nem fogynak. Tetejére a maradék szósz, szalonna darabkák, kiskanálnyi tejfölpöttyök, reszelt kemény sajt, füstölt is jó, majd pár darab szalonnakocka vagy vajdarabka. 

Sütőben sül, míg a sajt a tetején megsül. 

Megjegyzések

  1. Ez naggggyon jól hangzik! Kuszkusz van itthon, de az nagyon hasonló, azt hiszem ki is próbálom!! :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem a bulgurt és a medvehagymát és a karfiolt is. A csalánhoz csak teaként volt szerencsém, bár ismertem egy-két elkészítési módját, de még soha nem ettem. Addig nem nyugszom, amig valami csalánosat nem készítek az elkövetkező napokban, annyi jó recepted van!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már alig várom, hogy készíts valami csalánosat! Kíváncsi vagyok rá, mert méltatlanul elhanyagoljuk a csalánt!

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések